حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/06/12 | 2024/09/02

Logo

امام‌جمعه بخش احمدی:

نهضت امیدآفرینی، درس عاشورا به بشریت است

نهضت امیدآفرینی، درس عاشورا به بشریت است

امام‌جمعه بخش احمدی گفت: درسی که امام حسین (ع) در واقعه عاشورا به بشریت آموخت نهضت امیدآفرینی بود و این مسیر باید همواره ادامه یابد.

حجت‌الاسلام فتح‌الله بهزادی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: خداباوری و خودباوری دو ویژگی انسان‌های مؤمن است که سبب امیدواری‌ آن‌ها در جریان زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی فردی و اجتماعی نباید ناامید باشد، افزود: یکی از حربه‌های اصلی جبهه باطل،  تضعیف جریان حق است تا حوادث بر آنها سخت شود؛ در همین جریان واقعه کربلا با وجود فشارها بر خاندان اهل‌بیت(ع) اما آثاری از یک ناامیدی پیدا نمی‌کنید و مالامال از امیدآفرینی است.

امام‌جمعه بخش احمدی بیان کرد: امام حسین(ع) از همان صبح عاشورا فرمودند: «اللهم انت سقطی فی کل کربته و انت رجائی فی شدته» سه روز آب نخورده و ۳۰ هزار نفر او را محاصره کرده است و زن و بچه در معرض اسارت ولی امام می‌فرماید: خدایا امیدم به تو است.

بهزادی ادامه داد: امام حسین(ع) نسبت به خدای خودش و واقعه‌ای که قرار است بیفتد ایمان دارد و در زمان وداع به حضرت زینب(س) می‌فرماید آماده آزمایش الهی باشید و بدانید خداحافظ شما و از دست دشمن نجات پیدا می‌کنید و عاقبت شما ختم به خیر می‌شود این جملات سراسر روحیه امیدواری سیدالشهدا(ع) است.

وی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» درسی به بشریت داد که هر روز و در هر جا باید این نهضت امیدواری در دنیا ادامه پیدا کند.

کارشناس مذهبی هرمزگان گفت: قرآن کریم می‌فرماید گاهی آن‌قدر کار بر انبیا سخت می‌شد که به مرز ناامیدی می‌رسیدند و در همان مرحله نصرت الهی برای آنان به وجود می‌آمد. مانند حضرت نوح(ع) که در سوره هود به آن اشاره شده است، شروع به ساختن کشتی کرد و قوم حضرت نوح(ع) را مسخره‌اش می‌کردند؛ ولی عاقبت بر اساس باور به خدا بر دشمنان پیروز شد.

بهزادی اضافه کرد: به خدا ایمان داشته باشید این خدا که با عصا، دریا را شکافت و برای حضرت مریم(س) بچه را به حرف در آورد و از یوسف در برابر زلیخا دفاع کرد و با یک تارعنکبوت پیامبرش را حفظ کرد و کار خدا این است و ما باید اعتقاد و امید خود را به او بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عدم استجابت دعا، تأسی از گناه، وجود مصائب، پوچی و بی‌هدفی از عوامل ناامیدی انسان از درگاه خدا است که با برنامه‌ریزی درست و خداباوری این مشکل برای انسان برطرف می‌شود.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از