حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

عشق خدمات‌رسانی در میان شیعه و سنی هرمزگانی
مسئول ستاد عتبات و عالیات هرمزگان مطرح کرد:

عشق خدمات‌رسانی در میان شیعه و سنی هرمزگانی

مسئول ستاد عتبات و عالیات هرمزگان گفت: عشق خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) درمیان شیعه و سنی هرمزگانی موج می‌زند.

موسی مولاپرست‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: از سه ماه پیش از آغاز مراسم اربعین خدمات‌دهی به زائران در ستاد اربعین آغاز شد که از صدور پروانه‌ موکب‌ها تا مقدمات پشتیبانی، تدارکاتی و فرهنگی صورت گرفت و  به لطف خدا مراسم اربعین این طریق مقدس و راه امام حسین (ع) آغاز شد.

وی مطرح کرد: ما در سازمان عتبات و عالیات هرمزگان بنا به وظیفه خودمان بحث سرکشی و حضور میدانی در موکب‌ها را از اولین موکب راه‌اندازی شده در بندرخمیر هرمزگان آغاز کردیم وناظر بر خدمات‌دهی خادمان امام حسین (ع) بودیم.

مسئول ستاد عتبات و عالیات هرمزگان با بیان اینکه عشق خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) درمیان شیعه و سنی هرمزگانی موج می‌زند، مطرح کرد: موکب بندرکنگ با حضور ۱۰۰ درصدی خادمان اهل‌سنت برای اولین‌بار برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی تشکیل شده است، همچنین موکب‌های اهل‌سنت فراوانی در شهرستان بندرلنگه و پارسیان مشغول به ارائه خدمت به زائران حسینی هستند.

مولاپرست با اشاره به راه‌اندازی موکب در سایر استان‌های همجوار با هرمزگان توسط دریادلان هرمزگانی بیان کرد: موکب در شبانکاره بوشهر نیز راه‌اندازی شده همچنین در مرز شلمچه چهار موکب متشکل شده از خادمان هرمزگانی راه‌اندازی شده است که در نقطه صفر مرزی هم خدمات تغذیه‌ای، اسکان و فرهنگی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب در شهر کاظمین با همکاری رودانی‌ها با عراقی‌ها مطرح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند ما در اربعین میزبانی را از عراقی‌ها نگیریم به فرمایش حضرت آقا جامه عمل پوشاندند و در کاظمین موکب با همدلی ایرانی‌ها و عراقی‌ها راه‌اندازی شده است.

مسئول ستاد عتبات و عالیات هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی ۴۸ موکب هرمزگانی برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی گفت: ۱۷ موکب در ایران و ۳۱ موکب در کشور عراق مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از