حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

نماینده مجلس:

خودباوری از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است

خودباوری از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، خودباوری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در صنایع دفاعی و نظامی را یکی از دستاوردهای بی‌بدیل دفاع مقدس عنوان کرد .

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این روزها یادآور خاطره شهدای گرانقدر است، مردم ایران هر یک به سهم خود در جبهه حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس پشتیبانی کردند و هر آنچه داریم باید خود را مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان بدانیم.

 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت افزود: هر ساله روز ۳۱ شهریور، برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه ملی که بیانگر توانمندی نیروهای مسلح که هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود آغاز می‌گردد و این توانمندی را به منصه ظهور می‌گذارند و اعلام آمادگی دارند که کشور همیشه حالت دفاعی به خود بگیرد تا کسی هیچ‌گونه طمعی به خاک این کشور نداشته باشد.

 

مرادی به نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه نیز گوشه‌ای از توانمندی و دستاوردهای دفاع مقدس را به نمایش گذاشته‌اند برنامه ویژه‌ای جهت یادآوری و خاطرات ایثارگران گردان ۴۲۲ بود، در سال ۱۳۶۵ گردان ۴۲۲ در لشکر ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت و بنا به توصیه و تأکید حاج قاسم، بچه‌های استان هرمزگان با عین مظلومیت ، اقتدار و رشادت‌های والایی از خود نشان دادند که در نمایشگاه، یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران استان هرمزگان گرامی داشته شد.

 

وی همچنین بیان داشت: کشور ایران از نظر دفاعی، در شرایط بسیار ایده‌آل قرار دارد و این آمادگی به نوعی برگرفته از قرآن است که همیشه باید آماده مقابله با ظلم و ستم، زورگویان، استکبار جهانی که به دنبال تضعیف سایر کشورها است باشیم.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمامی آحاد ملت نشان دادند که در برابر هیچ قدرت خارجی به وطن خود پشت نمی‌کنند، تصریح کرد: این وظیفه کنونی ماست که فرهنگ و خاطرات و اهمیت دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

 

مرادی، خودباوری در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه در صنایع دفاعی و نظامی را یکی از دستاوردهای بی‌بدیل دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این خودباوری به نحوی است که کشور امروز هیچ نگرانی در این باب ندارد کما اینکه در آغاز جنگ ساده‌ترین تجهیزات و تسلیحات را نیز نداشتیم.

 

وی در پایان با اشاره به فرهنگ‌سازی فرهنگ شهید و شهادت در هفته دفاع مقدس بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی، باید به فرهنگ شهید و شهادت به شکل ویژه پرداخت تا نسل جوان با این واژه ارزشمند آشناتر شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از