حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

حساسیت شهیدخسروی به ادای دین به تیم فوتبالش

حساسیت شهیدخسروی به ادای دین به تیم فوتبالش

شهید خسروی در وصیت‌نامه‌اش آورده است: از شما می‌خواهم که اگر به تیم پرسپولیس بدهکار بودم پرداخت کنید و اگر طلبکار، آن را از تیمم نگیرید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، شهید مراد خسروی یکی از شهیدان دفاع مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش که نشان از توجه به ادای دین و قرض دارد، آورده است: پدرجان دفتر قرمزی داخل طاقچه اتاقم هست که مربوط به حساب تیم پرسپولیس است و از شما می‌خواهم که اگر بدهکار بودم پرداخت کنید و اگر طلبکار، آن را از تیمم نگیرید.

شهید مراد خسروی ۹ آذر ۱۳۳۷ در روستای بیکاه شهرستان رودان به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی به پایان رساند و علاوه بر همراهی با خانواده در کار کشاورزی به کار بنایی و معماری مشغول شد.

شهید خسروی با آغاز جنگ تحمیلی نیز هم‌چون سایر شهدا و رزمندگان رودانی دین خود را به انقلاب و کشورش ادا کرد و مانند سرداران شهید مراد سدیدپناه و علی حاجبی‌ها برای دفاع از سرزمینش راهی جبهه‌های جنگ شد.

وی در حالی که ۲۵ ساله بود، هشتم مرداد ۱۳۶۲ در منطقه قلاویزان یکی از منطقه‌های عملیاتی حساس در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

منطقه قلاویزان از ارتفاعات استان ایلام است که در زمان جنگ تحمیلی قرارگاه تاکتیکی اوژانس، دیدگاه و انواع سنگرهای بتونی و موانع و میدان‌های مین مربوط به متجاوزین عراقی باقی مانده است.

ارتفاعات قلاویزان یادآور عملیات‌هایی از جمله کربلای یک است که بعد از چهار بار دست به دست شدن شهر مهران منجر به آزادسازی آن شد و قلب امام راحل را شاد کرد.

ارتفاعات قلاویزان که در جنوب غربی شهر مهران واقع شده منطقه‌ای شبه کوهستانی است و بلندترین نقطه قلاویزان قله ۲۶۵ است که در خاک ایران قرار دارد.

در خاک عراق نیز قله ۲۲۳ در نزدیکی فرو رفتگی خط مرزی جنوب مهران (شیار میگ سوخته) واقع شده است.

این منطقه با وجود پستی و بلندی‌های تپه ماهوری شکل از موقعیت مهم نظامی برخوردار است به طوری که با استقرار بر روی بلندی های اصلی آن، کیلومترها دشت، آبادی و شهرهای پیرامونی مانند مهران، زرباطیه و بدره عراق در سیطره دید قرار می‌گیرد.

دشمن در زمان اشغال مهران با ایجاد میدان‌های مین، سیم خاردار و کانال در دامنه شمالی ارتفاعات قلاویزان شرایط سختی را در نفوذ به مواضع خود به وجود آورده بود.

در عملیات والفجر ۳ نیز این محدوده در محور عملیاتی قرارگاه فتح ۲ قرار داشت و نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله (ع) برای نفوذ به مواضع دشمن و دستیابی به قلاویزان تلاش گسترده ای انجام دادند، اما به دلیل عمق و پیچیدگی موانع، این امکان فراهم نشد و پیکر مطهر بسیاری از شهدا تا زمان عملیات کربلای ۱ در این محور باقی ماند و هم اکنون بقایای موانع دشمن در این منطقه همه ساله مورد بازدید زایران آثار دفاع مقدس قرار می‌گیرد.

مزار شهید مراد خسروی شهید دوران دفاع مقدس در روستای بیکاه رودان قرار دارد.

شهید مراد خسروی ۱۰ روز قبل از شهادتش در بخشی از وصیت‌نامه‌اش که نشان از توجه به ادای دین و قض دارد، آورده است: پدرجان یک دفتر قرمزی داخل طاقچه اتاقم هست که مربوط به حساب تیم پرسپولیس است و از شما می‌خواهم که آن را به الحق وفایی بدهید تا حساب کند که اگر که بدهکار شدم بدهکاریم را پرداخت کنید و اگر طلبکار شدم آن را از تیمم نگیرید.

وی ادامه داده است: مبلغ ۲۰۰ تومان به تیم پرسپولیس ارسال کنید چون بنده مدتی حسابدار تیم بوده‌ام ممکن است که پولی از تیم برداشته باشم و یادم نبوده است.

این شهید دفاع مقدس افزوده است: مبلغ هزار تومان از تیم پرسپولیس طلبکار هستم که مبلغ ۲۵۰ تومان بابت خرج کرد زمین فوتبال از آن کم کرده و ۷۵۰ تومان از تیم دریافت نموده به بچه‌هایم بدهید.

شهیدان غلامشاه و جعفر افسا، غلام جعفرزاده، از دیگر شهیدان دوران دفاع مقدس روستای بیکاه شهرستان رودان هستند.

روابط عمومی اداره ثبت احوال رودان دی‌ماه سال ۹۶ از سند سردار شهید مراد سدیدپناه (اهل روستای جغین رودان) و شهید مراد خسروی ۲ شهید دفاع مقدس این شهرستان رونمایی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از