حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس مذهبی هرمزگان:

توکل به انسان قدرت می‌دهد

توکل به انسان قدرت می‌دهد

کارشناس مذهبی هرمزگان گفت: توکل به انسان قدرت می‌دهد و او را در برابر مشکلات و مسائل که پیشروی انسان است قوی می‌کند.

حجت‌الاسلام بهزاد پودات در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: وجود نازنین ابی‌عبدالله چه ویژگی دارد که او را در جهان منحصربه‌فرد کرده است و این همه مردم برای او می‌گریند و به تعبیر روایت «ان لقتل الحسین حراره فی القلوب المومنین لاتبرد ابداً» و هیچگاه این حرارت آرام و سرد خواهد شد.

وی افزود: یکی از علل اینکه پنجمین از آل کسا به شهادت می‌رسد که تمام کارهای عامل به دست او رقم خود و به تعبیر برخی از بزرگان چهار نفر یک طرف لیوان را نگه داشته و امام حسین علیه‌السلام سمت دیگر و همه امور را سروسامان دادند.

کارشناس مذهبی در هرمزگان بیان کرد: اسلام برای بقا و وجود خود دو علت دارد یکی «محدثه» که وجود پیامبر اسلام (ص) برای حدوث و ایجاد اسلام است و دیگری وجود امام حسین (ع) که با قیام خود باعث بقای اسلام شد و این خون‌های که بر زمین جاری گشت وگرنه از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند و به همین علت حضرت امام خمینی (ره) فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

پودات همچنین در بخش دیگر به آثار توکل در زندگی اشاره کرد و گفت: یکی از آثار توکل این است حالت ترس از انسان دور می‌شود و کسی که باور به خدا دارد جز از او نخواهد ترسید و ترس و وحشت از دیگران در او راه ندارد و پشتش به خدا گرم است.

وی با اشاره به روایتی گفت: از امام صادق علیه‌السلام سؤال شد منظور از «المومنون» در این بیان که «واتقوا الله و علی‌الله یتوکل المومنون» چه کسانی هستند؟ امام (ع) در جواب فرمود: «هم زارعون» یعنی کشاورزان زیرا آنان در دل زمین می‌کارند و با توکل به خدا برداشت می‌کنند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: افراد بزرگ تاریخ اسلام و عرفان و علمای تشیع از معاصر و غیره در زندگی آنها نترسی از انسان‌های قدرتمند و صاحب قدرت بوده و با توکل به خدا مسیر حق را پیموده و از مسیر خود انحرافی نداشتند.

پودات تأکید کرد: یکی از آثار توکل در همین هشت سال دفاع مقدس بود که صدام با آن‌همه عده و عده و تجهیزات و تسلیحات فراوان جنگی و کمک کشورهای مرتجع عربی و غیره به جنگ با مردم ایران آمد و ملت نترس ایران از او واهمه‌ای نداشتند و با او مردانه جنگیدند و باایمان به خدا موفق شدند.

وی دومین اثر توکل را آرامش عنوان کرد و افزود: یکی از کارهایی که باعث آرامش در انسان می‌شود تلاوت قرآن کریم است .

کارشناس مذهبی با بیان اینکه توکل باعث جلوگیری از سرزنش انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: توکل به انسان قدرت می‌دهد و او را در برابر مشکلات و مسائل که پیشروی انسان است قوی می‌کند.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از