به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجتالاسلاموالمسلمین محمد عبادیزاده امروز ظهر در خطبههای نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: وقتی دنیا مراسم پیادهروی اربعین را مشاهده میکند که اوج عزت حسینی را به نمایش میگذارد و جهان عزاداریهای دهه محرم را میبیند با پرسشی روبرو میشود که این همه عزاداری برای چه کسی است؟ در پاسخ باید گفت برای حسین ابن علی (ع) است و او کیست؟ امام مسلمانان در صدر اسلام است که در سال ۶۱ هجری قمری به شهادت رسیده است.
وی، با طرح پرسش دیگری که امام حسین (ع) مگر چه کاری کرده است که تا الان جاودانه مانده و هر سال پرشورتر عزای او اقامه میشود، افزود: در پاسخ گفت این امام حسین (ع) متعلق به بشریت است و مختص به شیعه نیست و الگوی و الهامبخش همه مردم است و هر کس به او نزدیک شود عزت، مردانگی، حریت و نجات از دست ظلم ظالمان را برای خود به ارمغان آورد.
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: هدف و فلسفه از قیام امام حسین (ع) چیست؟ نخست امام (ع) خود را یک مصلح معرفی میکند که برای نجات امت رسولالله که گرفتار یک قهقرای جاهلیت در طول این مدت شد و بهویژه نزدیک به ۲۰ سال خلافت بنیامیه بر امت که انواع ظلمها روا داشته شد.
عبادیزاده ادامه داد: امامحسین (ع) با این قیام به دنبال اصلاحسازی جامعه برمیآید و نتیجه این قیام در هر صورت چه با تشکیل حکومت و چه بدون آن چه با شهادت و غیر از آن، هنگامی که جامعه اسلامی من را پیشگام این حرکت میبیند و نگاه اصلاحی را میبیند جامعه متوجه خواهد شد که دارای ناهنجارهای شده است.
وی، امر به معروف و نهی از منکر را دومین فلسفه قیام امام حسین ( ع) دانست و گفت: جنس امر به معروف و نهی از منکر امام (ع) از نوع امر به معروف ما نیست، و از غیر او و درگیر شخصیتهای آن زمان برنمیآید، معروف از منظر امامحسین (ع) اساس و ریشه آن یعنی اصل امامت و ولایت است و جامعه اسلامی بر مدار آن بچرخد چرا که در آن زمان جامعه بر طاغوت میچرخید و امام میخواهد این معروف بر جای خودش باشد.
خطیب جمعه بندرعباس گفت: اگر این معروف یعنی امامت احیا شد بقیه دیگر از معروفها نیز احیا خواهد شد و معنای منکر اصل طاغوت است، در جایجای سخنان امام (ع) این مسئله تبیین شده است.
عبادیزاده تأکید کرد: از دیگر فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای سنت پیامبر (ص) است، در نامه که به مردم بصره میآورد این است که «مردم بصره سنت پیامبر از بین رفته» یعنی مردم اگر دل به سنت رسول خدا دارید وضعیت به کجا رسیده و در مقابل بدعتها احیا شده است. من شما را به کتاب خدا و سنت خدا دعوت میکنم.
وی بیان کرد: هدف دیگر از فلسفه قیام امام (ع) حمایت از حق و مبارزه با باطل است و این مختص به زمان خاص نیست؛ بلکه مربوط به همه ادوار است و باید با باطل جنگید و از حق باید حمایت کرد.
امامجمعه بندرعباس گفت: مسئله تشکیل حکومت از دیگر اهداف امامحسین (ع) است و از نتایج کار که با تشکیل حکومت ابراز اجرایی تمام معروفها و زدودن نهیها از جامعه بر عهده دارد و امروز انقلاب اسلامی همین رویه را ادامه میدهد که بستر حکومت صالحان را فراهم کند. هر چیزی که جامعه را به ناهنجاری بکشاند مخالف است و امروز فضای مجازی که قتلگاه جوانان ما شده است نباید به روی جوانان همه اندیشهها و ناهنجاریها را باز کنیم و حکومت اسلامی باید کمک کند تا موانع را بر طرف شود.
وی ادامه داد: از دیگر هدف قیام امام ( ع) مبارزه با جهل و ضلالت است، برای اینکه بندگانت از گمراهی و جهالت بیرون بیایم و افشای ضلالت و شناساندن چهره نفاق و امروز برای تحقق آرمان شهدای و باید این اهداف تأمین شود و بر همه هیأتها لازم است این اهداف امامحسین(ع) تلاش کنند.
وی شور و شعور حسینی را توأمان دانست و افزود: شور حسینی همان عزاداری و تعزیه است که بستر را فراهم کنند؛ اما شعور همان معرفت افزایی است که باید در جامعه انجام شود.
انتهای خبر/
- شهید رئیسی الگویی در تراز رئیسجمهور انقلابی است 1403/03/30 05:49
- مخاطب نامه رهبری، تمام آزادیخواهان عالم هستند 1403/03/29 08:24
- مشارکت در انتخابات ضامن استقلال کشور است 1403/03/28 15:51
- مشارکت در انتخابات، یعنی حمایت از کودکان غزه 1403/03/28 15:38