به گزارش شبکه اطلاعرسانی هرمز؛ به نقل از حوزه ارتباطات و امور بینالملل ایزوایکو؛ نفتکش ۱۱۳ هزارتنی خارجی که با پرچم و مالک خارجی از میان ایران، عمان و دوبی، کشور ایران و دارای داک ایزوایکو را جهت انجام تعمیرات انتخاب کرده بود یکشنبه هفتم آبانماه ۱۴۰۲ این مجتمع صنعتی را ترک کرد.
سلمان ضربی مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره ایزوایکو عنوان کرد: این کشتی از نوع کشتیهای غولپیکر افرامکس است که همکاران ما در رقابت با کشورهای جنوبی خلیج فارس مثل دوبی و امارات موفق به پذیرش شدند و خوشبختانه کارهای اجرایی این شناور به نحو احسنت انجام شده است.
ضربی افزود این اولینبار است در ایزوایکو و کشور که یک شناور با این اندازه و حجم کار در مدت ۱۵ روز مورد بازسازی و تعمیرات قرار میگیرد.
به گفته مدیرعامل ایزوایکو تعمیراتی که در این کشتی صورتگرفته از نوع تعمیرات پیشرفته موتوری بوده که علاوه بر تعمیرات سازهای و سایر تعمیرات موردنیاز شناور، دو عدد از سیلندرهای شناور نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.
وی در ادامه بیان داشت: یکی از سیاستهای تیم مدیریتی ایزوایکو ورود به بازارهای بینالمللی در جهت ارزآوری برای کشور است و ما در تلاشیم که نهتنها از خروج ارز جلوگیری کنیم؛ بلکه زمینههای ارزآوری برای کشور را فراهم و تقویت کنیم و باوجوداینکه ما درگذشته چندین شناور خارجی پذیرش کردیم، این شناور میتواند دریچهای برای ورود به بازارهای بینالمللی باشد.
مدیرعامل ایزوایکو افزود: در تماسهای تلفنی که با دفتر امارات مالک شناور داشتم نمایندگان شرکت از کیفیت و سرعت کار رضایت کامل داشتند و ما امیدوار هستیم با رضایتی که حاصل شده بتوانیم کشتیهای بیشتری از این خط کشتیرانی جذب کنیم.
بنا بر گفتههای ضربی، برنامه کاری و تعمیراتی گروههای شناوری ایزوایکو تا پایان سال تکمیل است و امروز بالای ۹۵ درصد ظرفیت تعمیراتی این مجتمع بزرگ صنعتی تکمیل است.
مدیر تعمیرات این پروژه افزود: در این شناور ۱۸۲۰۰ متر سند بلاست و رنگآمیزی طی هشت روز انجام شد و ۲۰ تن تعمیرات سازهای، سرویس تمامی شیرآلات موتورخانه و تعویض ۳۰۰ متر لوله در سایزهای مختلف از چهار تا ۱۴ اینچ از بخشی از کارهایی بود که در این مدت انجام شده است.
علی ادهمی مدیر فنی شرکت مالک شناور نیز از سرعت و هماهنگی در انجام کارها و همچنین اهمیت به ایمنی در کار تشکر کرد و افزود بالابردن سرعت کارها بهنحویکه بتوان کار ۲۲ روزه را ظرف مدت ۱۵ روز انجام داد نیازمند دقت و هماهنگی بالایی دارد که این موضوع بهوضوح در کار مهندسان و پرسنل ایزوایکو قابللمس و مشاهده بود.
در پایان، کاپیتان یوری، کاپیتان ارشد این نفتکش، گفت: خیلی خوشحالم که در یارد شما حضور دارم و باید در مورد حرفهای بودن و سرعت کاری که در این درای داک انجام شد بگویم کاری که قرار بود در ۲۲ روز انجام شود ۱۵ روزه به پایان رسید که این در کنار رعایت ایمنی و هماهنگی واقعاً بینظیر است.
انتهای خبر/
- نمایشگاه بینالمللی واردات شانگهای چین برگزار میشود 1403/03/30 09:24
- استقرار 60 واحد صنعتی در شهرکهای تازهتاسیس 1403/03/30 08:25
- پرورش ماهی در قفس گامی در جهش تولید 1403/03/29 08:27
- توقیف انبار 145 ميلياردي کالاي قاچاق 1403/03/29 09:52