حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/29 | 2024/05/18

Logo

امامان جمعه هرمزگان مطرح کردند:

امام صادق(ع) محور وحدت مذاهب

امام صادق(ع) محور وحدت مذاهب

امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه امام صادق محور وحدت مذاهب است، گفتند: علومی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد به برکت امام صادق(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان جمعه هرمزگان با بیان اینکه امام صادق محور وحدت مذاهب است، گفتند: علومی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد به برکت امام صادق(ع) است.

امام صادق(ع) ۴ هزار شاگرد تربیت کرد

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: همه ما مسافران سوار بر یک کشتی هستیم که یک فرد بی‌منطق اگر باعث ورود آب به کشتی شود همه ما غرق می‌شویم همه ما در جامعه سرنوشتمان یکی است و منطق اسلام است که همه ما باید نسبت به یکدیگر مسئولیت داشته باشیم.

وی ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) رئیس مذهب ما و بنیان‌گذار دانشگاه بزرگ اسلامی است که ۴ هزار شاگرد را در مکتب و دانشگاه امام صادق(ع) تربیت شده‌اند.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: امام صادق(ع) و سایر ائمه ما از خواسته‌اند که طوری زندگی کنیم که باعث افتخار در جامعه باشیم.

عملیات«وعده صادق» به ثبات اقتصادی کمک کرد

خطیب جمعه رودان افزود: در وعده صادق اقتصادی، نیاز به وحدت الساحات و اتاق عملیات مشترک اقتصادی داریم که طراحی نقشه و عملیات براساس یک تقسیم کار دقیق و درست انجام شود و تکلیف اعتمادسوزی بانک‌ها و فرصت طلبی برخی شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و فولاد در خرید ریالی و فروش دلاری و دلالی‌های بازار مسکن و خودرو و نهاده‌های دامی که در برخی اتاق‌ها و موسسات دولتی و شبه دولتی لانه کرده‌اند را معلوم کنند و در رابطه با شعار سال نیز وعده صادق اقتصادی این است که دولت محترم برای جهش تولید سازوکارهای واقعی حضور مردم را هرچه سریعتر بررسی کند و بهترین راه‌ها و سازوکارها برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را برگزیده و عملی سازد.


حجت‌الاسلام بارانی ضمن قدردانی از اجرای طرح نور فراجا و توصیه به دستگاه‌های فرهنگی در عمل به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب خاطر نشان کرد: در حوزه عفاف و حجاب اولویت با کار فرهنگی است اما متاسفانه همه دستگاه‌های متولی گوشه نشسته و فقط از فراجا مطالبه گری می‌شود لذا امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری در مرتبه اول باید متوجه دستگاه‌های موظف در قانون عفاف و حجاب باشد.

امام صادق (ع) وحدت مسلمین بود

حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیریک با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: باوجوداینکه در دوران امام صادق در خفقان بوده؛ ولی ایشان به دنبال تعلیم‌وتربیت شاگردان بود.
 حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه، کار فرهنگی یک نوع زیست است و زندگی با کسانی که به دنبال تربیت آنها هستیم، افزود: کسانی که اقدام به تربیت می‌کنند باید افراد صالح باشند، و بالاترین تشویق برای شخصی که تربیت گری می‌کند زیستن با آنها است.
 وی با بیان اینکه، امروز وعده صادق امنیتی فخر آفرینی کرد پس اکنون دیگر نوبت وعده صادق اقتصادی است که مسئولان اقدام کنند، تصریح کرد: برای وعده صادق اقتصادی ما نیاز به وحدت ساعی داریم.
 حجت‌الاسلام سالاری افزود: یکی از آموزه‌های مهمی که امام صادق (ع) برای شیعیان و جامعه اسلامی برجا گذاشتند، وحدت مسلمین بود و آن حضرت بهترین شاخصه تقریب مذاهب اسلامی در شیعه است.

امام صادق(ع) محور وحدت مذاهب است

حجت‌الاسلام حسین حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کیش اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام در حقیقت می‌تواند به‌عنوان الگو و محور وحدت بین مذاهب اسلامی مطرح شود، چون تمامی مذاهب اسلامی همه ریزه‌خوار علم لایتناهی امام صادق (ع) هستند، همه مذاهب به نحوی چهار مذهب اصلی از برادران اهل‌سنت هم به نحوی یا مستقیم و یا غیرمستقیم سر سفره علمی امام صادق علیه‌السلام هستند.
 
 وی افزود: امام صادق (ع) در میان تمامی مسلمین جایگاه بسیار ویژه‌ای از لحاظ علمی دارند، فردا روز شهادت امام صادق علیه‌السلام است که ان‌شاءالله به همین مناسبت مجالس متعددی در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

اکنون نوبت عملیات وعده صادق اقتصادی است

 آیت‌الله محسن ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: اکنون نوبت عملیات وعده صادق اقتصادی است.
 
 وی افزود: پس از تجربه موفق در عملیات وعده صادق نظامی که نیروهای مسلح انجام دادند و به‌خوبی محاسبات و اقدامات ۱۰ کشور غربی و عربی را درهم ریخت اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است.
 
 منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است قوای سه‌گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی؛ وعده صادق اقتصادی را ایجاد کنند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

امام صادق (ع) منعکس‌کننده جلوه‌های الهی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خانجانی امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام گفت: امام صادق علیه‌السلام منعکس‌کننده جلوه‌های الهی بودند که این جلوه‌ها گاهی در اخلاق ظهور می‌کرد مثل عفو و گذشت و گاهی جلوه‌های الهی در صبر و شکیبایی ظهور می‌کرد که یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید دین اسلام است؛ زیرا حقیقت صبر همان استقامت و تحمل رنج برای دست‌یافتن به هدف است.
 
 امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد گفت: طاغوت‌ستیزی در اولویت کاری انبیا قرار داشته و این اصلی بود که امام صادق علیه‌السلام و دیگر امامان معصوم در طول زندگی خویش از آن استفاده می‌کردند و مکتب امام خمینی رحمه‌الله علیه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران هم قیام لله بود؛ یعنی مبارزه با طاغوت و امروز استکباران جهانی کشور ما را تحریم می‌کنند چرا که از طاغوت‌ستیزی آن هراس دارند و میفهند رهبران ایران اسلامی از نسل ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند.

انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از