خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی،وظیفه همگاني است
امام جمعه شهرستان بندرعباس با بیان اینکه امروز جهاد تبیین در دستاوردهای انقلاب یک وظیفه عمومی است گفت: حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی، با زبانی گویا برای نسل جدید بازگو شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار کرد: ماه ربیع علاوه بر اینکه بهار دل ها است در خود ولادت ختمی مرتبت پیامبر اعظم (ص) و رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق (ع) و آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) را در خود دارد.

وی افزود: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «من عطا الله فقد عطا الله هر کس از شما اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است » چون دل‌ها و وجود معصومین ظرف اراده خدا است و هر چه خدا بخواهد آنها می‌خواهند و ما در همه مسائل و مشکلات به آنها متوسل می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: توسل و شفاعت عین توحید است زیرا در اندیشه شیعه یک قید وجود دارد و آن به اذن خدا است و همه چیز تحت اذن الهی است که به آنها عطا شده است.

عبادی زاده با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) ادامه داد: آن امام همام سخت ترین و اختناق ترین  دوره امامت را داشتند و به حسب ظاهر حتی در سامرا در حبس بودند توفیق زیارت خانه خدا را نداشتند و امام (ع) با تقویت  شبکه وکالت و امامت  و ارتباط مردم با امام معصوم را از این طریق بیشتر کرد.

وی اظهار کرد: نقش شبکه امامت در  ایجاد ارتباط امام با مردم بویژه در زمان این دوامام جواد (ع) و امام عسکری(ع) تقویت شد  و بستری برای غیبت صغری و کبری فراهم شد تا مردم غیبت را بیشتر درک کنند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگر گفت: ۱۷ شهریور سر فصلی برای قیام و مبارزات ملت ایران و فشار بر رژیم پهلوی بود که این واقعه افکار عمومی ملت ایران را بیشتر تحریک کرد و از لحاظ بین المللی و دنیای آزاد جنایات این رژیم پرده برداشت.

عبادی زاده عنوان کرد:  ۱۷ شهریور شتاب به سمت پیروزی انقلاب را شدت بخشید و مردم جنایات رژیم را دانستند و چرخ حرکت انقلاب شتاب بخشید.

وی با توصیه به جوانان فریب خورده‌ای که با تحریک رسانه‌ها و عوامل دشمن فکر می‌کنند زمان طاغوت بهتر بود، خاطرنشان کرد: از پدران و مادران خود بخواهید تا آن چهره رژیم را به شما بازگو کنند که فقر و نابسامانی کشور را درگیر کرده بود و اختناق و آزادی وجود نداشت.

خطیب جمعه بندرعباس ادامه داد: بزرگترها و مطلعین حقایق گذشته را به جوانان روایت کنند و اجازه ندهند دشمن روایت های با میل خود را از انقلاب به جوانان ارائه دهد.

عبادی زاده با بیان اینکه دشمن روایت‌های جعلی و دروغین را به خرد جوانان ما می دهد، افزود: دستاوردهای انقلاب را به جوانان روایت کنید و سکوت برخی باعث تطهیر رژیم پهلوی می‌شود و رسانه‌ها نیز در ایامی خاصی به این مسئله می‌پردازند که باز هم کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین در دستاوردهای انقلاب یک وظیفه عمومی است افزود: در اوایل انقلاب ما دچار افراط در خصوص انقلاب بودیم و امروز نیز دچار یک تفریط بزرگ در نشان دادن دستاوردهای انقلاب به مردم روبرو هستیم و نخبگان و روحانیون و افراد مطلع از دستاوردهای انقلاب، با زبانی گویا حقایق انقلاب را برای نسل جدید انتقال دهند.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ