خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
گیاهان دارویی شاه‌کلید رونق اقتصادی روستاییان
کارآفرین هرمزگانی گفت: گیاهان دارویی یک راهکار اساسی برای توسعه اقتصاد و اشتغال محسوب می‌شوند و ارتباط مستقیم با اشتغال روستاییان دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ استفاده روزافزون از گیاهان دارویی و فرآوری آنها نقش این گیاهان را در چرخه اقتصادی بسیار پررنگ کرده است و با برنامه ریزی دقیق و دقت نظر در زمینه توسعه صنعت گیاهان دارویی می‌توان سهم زیادی از بازارهای جهانی را به این حوزه اختصاص دهیم.


با توجه به اهمیت گیاهان دارویی در تامین سلامت جامعه و ظرفیت بالای اقتصادی این گیاهان دارویی به عنوان منبع درآمد مطمئن بشمار می‌آیند هر زمان اسم عرقیجات را می‌شنویم ناخودآگاه ذهنمان به سمت گلاب می‌رود، مطهره زینلی در کنار فرزند پروری و نقش مادری، وارد حوزه تولید نیز شده این کارآفرین موفق بندرعباسی تولیدکننده گلاب و انواع عرقیجات گیاهی است؛ کارآفرینی شده که زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کرده و با کسب تجربه و مهارت و البته تلاش و کوشش فراوان، عرقیجات گیاهی تولید می‌کند.


تلاش و پشتکار لازمه هر کارآفرین است


شغلی که با وجود یک کاربر ماهر ایجاد می‌شود و به سوددهی می‌رسد و از جمله مشاغلی به شمار می‌رود که قبل از آنکه سرمایه زیادی نیاز داشته باشد تلاش و پشتکار و مهارت لازمه آن است.


امروزه از گیاهان دارویی در صنایع مختلف استفاده های زیادی صورت می‌گیرد و طرفداران خاص خود را دارد در استان هرمزگان گیاهان زیادی وجود دارد که اسانس‌گیری شده و بصورت دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ عرقیجات گیاهی بر سوخت و ساز بدن و کاهش استرس و اضطراب و کنترل افکار تأثیرگذار است.

گیاهان دارویی کاشت‌شده در هرمزگان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای ارزش دارویی بالایی هستند و عرقیجات تولید شده در بندرعباس، به دلیل شرایط آب و هوایی جز بهترین عرقیجات به شمار می‌رود.

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ