خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
کاهش ساعات اداری سبب صرفه‌جویی برق شد
با کاهش ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی هم سبب صرفه‌جویی برق و هم از آسیب‌های احتمالی به مردم جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در روزهای گرم تابستان و آفتاب سوزان که سهمیه هرمزگان از دیگر استان‌ها کمتر نباشد؛ بلکه دوچندان است و آرامش مردم را به نحوی تحت تأثیر قرار داده است.

این گرمای سوزان که در هرمزگان با چاشنی رطوبت و شرجی عجین گشته اما مردم را از کار و تلاش بازنداشته و همه فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهند.

کشاورز، دامدار، اصناف و بازاریان و صیادان که روزی خود را از دریا کسب می‌کنند، همه‌ و همه با این گرما شدیدی که در هرمزگان وجود دارد؛ اما از کار و تلاش دست نکشیده‌اند و برای کسب روزی حلال همت می‌کنند.

اما در چند روز اخیر شاهد تعطیلی و کاهش ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی توسط مسئولان بوده که بر روی خبرگزاری‌ها آمده که به گزارش روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و سخنگوی استانداری هرمزگان گفت: در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، فردا یکشنبه ۷ مردادماه، تمامی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌های استان به استثنا مراکز خدمات امدادی و اورژانسی تعطیل خواهند بود و ساعات کاری ادارات در روزهای دیگر هم کاهش یافت.

از طرفی دیگر مردم برای کارهای روزمره و در ارتباط با حوزه کاری خود با ادارات تا ساعت ۱۰ بیشتر فرصت ندارد و باید کار مردم به تعویق افتد و چالش‌های دیگری نیز دچار و خساراتی پنهان برای مردم اتفاق افتد.

آیا این روال اگر ادامه پیدا کند جز راحتی برای کارمندان و به‌تعویق‌افتادن کارهای مردم چیز دیگری به دنبال خواهد داشت.

از طرفی نیز برق منطقه‌ای با اصرار به دنبال کاهش وقت اداری است؛ اما غافل از اینکه خسارت به مردم را لحاظ نمی‌کند و به دنبال پیک مصرف است و این یک بام و دوهوا کی می‌خواهد پاسخ اصولی داشته باشد.

امروز با حضور در سطح شهر از برخی از مردم درباره کاهش ساعات اداری دستگاه‌ها اجرایی به بحث و گفتگو پرداختیم.

یکی از شهروندان گفت: همین امروز مردم در بیرون با هوای گرم مشغول به کار هستند و روزی خود را در می‌آوردند و افرادی که روزمزد کار می‌کنند هم در خانه ماندن برای آنها جز خسارت یک روز نداشتن چیزی عایدشان نخواهد بود.

وی ادامه داد: من به‌عنوان یک مغازه‌دار و دیگر هم‌صنفان نیز باید به سرکار بیاییم و روزی خود در آوریم؛ اما اینکه اگر دولت یک مشوقی را لحاظ می‌کرد و برای بنده عایدی داشت خوب بود.

شهروند دیگری نیز این کار وزارت را خوب دانست و گفت: بحث بیماری‌های است که از تشعشعات خورشید به مردم سرایت می‌کند و باید با رعایت قوانین رفت‌وآمد را کنترل کرد.

وی افزود: آسیب‌های جسمانی گاهی به‌تدریج برای انسان مشکل‌ساز می‌شود و هم باعث صرفه‌جویی در زمینه مصرف برق می‌شود و کارمندان ادارات و مؤسسات و شرکت‌ها که بار مصرفی زیادی را دارند در ساعات پیک خاموشی را رعایت کنند شهروندان دچار خاموشی کمتر خواهند شد.

 ادارات دولتی و پر مصرف با کاهش ساعات اداری دستگاه‌های خود بار بسیار سنگین مصرف را از دوش برق بر می‌دارند و شهروندان در زمان‌های پیک‌بار دچار خاموشی نخواهد شد.

 

کاهش ۸۲ مگاوات مصرف برق هرمزگان در روز تعطیل 

در همین راستا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: یکشنبه با تعطیلی اداره‌های دولتی، مصرف برق استان در ساعات اوج مصرف ۸۲ مگاوات کلاهش یافت.

محمد کریمی افزود: حدود ۳۵ مگاوات از این کاهش مربوط به دستگاه‌های اداری و مابقی مربوط به سایر خدمات بود.

وی گفت: روز یکشنبه مصرف برق استان به دو هزار و ۷۹۱ مگاوات رسید در حالی که روز قبل از آن مصرف برق استان ۲ هزار و ۸۷۳ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان شهروندان و مشترکان را به مصرف بهینه و صرفه‌جویی بیشتر دعوت کرد و گفت: انتظار است شهروندان هرمزگان، مشترکان واحدهای تجاری، ادارات و مؤسسات با ۱۵ درصد صرفه‌جویی، صنعتگران برق را در عبور از تابستان پرمصرف امسال یاری کنند.

نتیجه اینکه این هوای گرم که بر اثر تغییرات آب‌وهوای در کشور و هرمزگان ایجاد شده با مدیریت تصمیم‌گیران در حال کنترل است تا از آسیب‌های احتمالی به مردم کاهش یابد و بتوانند این زمان سخت را به راحتی پشت سر بگذارند.

انتهای خبر/ 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ