خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
شیرینی رونق اقتصادی با خرما در بشاگرد
دشت پُلپُلک شهرستان بشاگرد، درحال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین نخلستان مَجول جهان است تا علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی منطقه، زمینه اشتغال جوانان بشاگردی نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، تلاش‌های زیادی برای رفع محرومیت شهرستان‌ها به ویژه بشاگرد صورت گرفته است و تا حدودی این مهم تحقق یافته است، اما پروژه نخلستان مجول یکی از پروژه‌هایی است که با اجرا و اتمام آن، جهش اقتصادی بسیار خوبی در منطقه شکل می‌گیرد و تکمیل این پروژه می‌تواند اقتصاد و کشاورزی این منطقه را رونق دهد.

سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌انداز حوزه کشاورزی، سه ضلع؛ دریا، ساحل و فراساحل را در نظر گرفته‌ است، شهرستان‌هایی همچون بشاگرد در فراساحل واقع شده‌اند، شهرستان‌های جاسک، بندرعباس و میناب نیز در امتداد خط ساحلی قرار دارند.

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، عامل توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال در منطقه بشاگرد است و در همین راستا، بزرگترین نخلستان «مجول» دنیا با مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان درحال احداث است.

طرح احداث بزرگترین نخلستان «مَجول» جهان در دشت پلپلک شهرستان بشاگرد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای ایجاد اشتغال مردم به ویژه جوانان و توسعه اقتصادی این منطقه است.

با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان، واگذاری اراضی مدنظر سرمایه‌گذار، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تامین نهاده‌ها و کاشت نهال در ۴۰۰ هکتار از این اراضی از جمله اقدامات انجام‌شده در منطقه دشت پُلپُلک شهرستان بشاگرد است.

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ