خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
واقفان، به سمت وقف اجتماعی پیش بروند
فرماندار بندرعباس گفت: امروزه باید وقف را به سمت مسائل اجتماعی ببریم، زیرا مسئله زنده و جاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حبیب بهادری ضمن تبریک هفته وقف با حضور در جمع کارکنان اوقاف و امورخیریه شهرستان بندرعباس افزود: در مسئله تبلیغ وقف باید اصلاح رفتاری صورت بگیرد تا مردم به آن تشویق شوند و از آثار و برکات آن بهره‌مند شوند.

 وی با بیان اینکه میراث‌دار، ارثیه را می‌برد و تمام می‌شود، اما وقف، میراث ماندگار است، افزود: طرح‌های وقف زیاد هستند اما در برنامه‌ریزی آنها ضعف وجود دارد.

فرماندار بندرعباس درخصوص امامزادگان نیز تصریح کرد: امامزاده‌ها قطب فرهنگی هستند. می‌دانید که از پايگاه‌هاي مهم فرهنگی بندرعباس،  سیدمظفر(ع) است و مردم باید بدانند که همه مسائل آنها در این مکان مقدس حل می‌شود، مردم در آنجا نباید به در بسته بخورند و ما باید به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی پررنگ‌تر عمل کنیم. 

بهادری اعلام کرد: در برنامه‌های اعلام‌شده از سوی سازمان اوقاف فقط به کمیت توجه می‌شود و به اینکه آیا اثربخش هست یا نه و اینکه مردم کجای این برنامه‌ریزی هستند توجه کمتری می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: اگر وقف را یک پدیده اجتماعی ببینیم مسئله‌ای که باعث کاهش ورود مردم به مسئله وقف می‌شود نقش این مقوله در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا معاندین از این طریق می‌توانند بر ذهن نسل جدید اثر منفی بگذارند. نه اینکه مثلا برای این مقوله همایش برگزار کنیم اگر اینگونه شود، در واقع کاری نکرده‌ایم پس توجه و شناسایی کنش گران در حوزه وقف بسیار مهم است. 

فرماندار بندرعباس ادامه داد: بوده هرچه جلوتر می‌رویم تاثیر وقف در حل مسائل اجتماعی بیشتر شود، ما باید مشکلات را در جاهایی که وقف با مردم یا دولت هم مرز هستند حل کنیم به عنوان مثال بعضی از اراضی را مردم تصرف کرده‌اند و اداره اوقاف توانایی پسگیری آنها را ندارد اما باید با مردم مصالحه کرد تا مسائل حل شود. 

بهادری در پایان افزود: فرمانداری شهرستان بندرعباس، برای حل مشکلات، تمام قد در کنار اداره اوقاف است.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ