حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خبر داد:

توقیف ۴۲۶۸ دستگاه انواع خودروهای سوخت‌بر

توقیف ۴۲۶۸ دستگاه انواع خودروهای سوخت‌بر

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق سوخت، ۴۲۶۸ دستگاه انواع خودروهای سوخت‌بر توقیف، و ضربات سنگینی به قاچاقچیان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ سردار علی‌اکبر جاویدان؛ فرمانده انتظامی و سردار اسماعیلی؛ فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان در نشست خبری با حضور خبرنگاران حاضر در هفتمین تور رسانه‌ای قوه‌ قضائیه شرکت کردند. مجتبی قهرمانی؛ رئیس‌کل دادگستری و عارف اکبری؛ دادستان مرکز استان هرمزگان هم در این نشست حضور داشتند.

قهرمانی در ابتدای این نشست گفت: همکاری ویژه‌ای و تعاملی بین دستگاه قضایی، مجموعه انتظامی و مرزبانی و ارگان‌های دولتی بوده است که در این میان طرح‌های خوبی اجرا شده است، یکی از این موارد طراحی و راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش جایگاه‌های سوخت برای مبارزه با قاچاق سوخت است.

در ادامه سردار جاویدان؛ فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان سخنانی گفت: هرمزگان از استان‌های مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود و از نظر فرهنگی و جغرافیایی از استان‌های اولویت‌دار کشور است، از طرفی تعامل خوبی بین ارگان‌ها و همچنین مردم و حاکمیت در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: هرمزگان جمعیت متنوعی دارد و استان توریست‌پذیر و مهاجرپذیر است. ما همواره میان استان‌های مختلف از نظر میزان جرایم در رتبه‌های خوبی قرار داریم و جزو استان‌هایی هستیم که به‌لحاظ مسائل امنیتی و انتظامی وضعیت قابل‌قبولی داریم‌.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار مرزی دارد، افزود: از بندر پارسیان تا انتهای جاسک در محدوده ماست و مردم ما از قِبل همنشینی با مرز دریا روزی می‌برند. استان ما از نظر واردات و صادرات از استان‌های اصلی کشور است و بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات از این استان صورت می‌گیرد که این موارد می‌تواند مشکلات امنیتی و انتظامی فراوانی داشته باشد که خدا را شاکریم این‌گونه نیست، اگرچه افرادی هستند که از خلأهای قانونی موجود استفاده می‌کنند، مثل درگیری‌هایی که در حوزه قاچاق سوخت وجود دارد.

سردار جاویدان اضافه کرد: قاچاق سوخت شغل‌های کاذب و دردسرهایی ایجاد کرده که بخشی از توان ما را معطوف به خود کرده است، اما اراده مسئولان استان این است که بتوانیم ریشه‌ای این مشکل را حل کنیم، در این خصوص اقداماتی هم انجام شده است و بعضاً با طرح‌های عملیاتی خوب و مشترک در نقاط خاص کشفیات سوخت بیش از دو تا سه میلیون لیتر بوده است‌.

وی در ادامه سخنانش گفت: ما در بحث خودروهای شوتی کاهش ترددها را داریم و در بحث قاچاق سوخت هم ضربات مهلکی به سودجویان و قاچاقچیان زدیم و کشفیات زیادی داشتیم. افراد اصلی باندهای قاچاق به‌طرق مختلف شناسایی شدند و اقدامات خیلی خوبی در این خصوص داشتیم.

سردار جاویدان ادامه داد: سال گذشته ۲۶ طرح ارتقا در خصوص قاچاق سوخت انجام دادیم که بخش اعظمی از آن طرح‌ها با مشارکت دریابانی بوده است و در این طرح‌ها ۲۷ میلیون لیتر سوخت کشف شد و بیش از ۴ هزار دستگاه شوتی سنگین و نیمه‌سنگین و سبک ضبط شدند. ۴۲۰ کیلومتر لوله‌ها از انبارها و خانه‌های روستایی به‌سمت سواحل کارگذاری شده بود که با ابزار و تجهیزات پلیس امحا شده است. یک هزار و ۴۸۰ عدد مخزن ۱۰ تا ۵۰ هزار لیتری کشف و خنثی شد و محموله‌ها نیز به شرکت نفت تحویل داده شد، در این میان ۳ هزار و ۶۵۷ قاچاقچی هم در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از