خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
نگاه ویژه رهبر انقلاب به توسعه دریامحور
ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه دریامحور، موجی از امید و نشاط را برای استان‌های ساحلی کشور ایجاد کرد و این ابلاغیه را می‌توان مقدمه‌ای برای تحول اقتصاد ساحل‌نشینان برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ امام خامنه‌‌ای(مدظله‌العالی) در اجرای بند یک اصل ۱۱۰قانون اساسی و بعد مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را برای اقدام به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

براساس این ابلاغیه، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را، شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرائی لازم در مهلت ۶ ماهه ارائه کند.

این ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، موجی از امید و نشاط را برای استان‌های ساحلی کشور ایجاد کرد و این ابلاغیه مدبرانه امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مقدمه‌ای برای تحول اقتصاد ساحل‌نشینان می‌توان برشمرد.

 هرمزگان با همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان بیشترین ظرفیت را دارد که با توسعه دریا محور علاوه بر اینکه اقتصاد مردم این خطه از جنوب را رونق داد در کنار آن می‌توان اقتصاد کشور را نیز متحول ساخت.

هر چند که داد و ستد در دریایی در هرمزگان از روزگاران قدیم رونق داشته و امروزه نیز با وجود بنادر بزرگ از جمله بندر شهید رجایی همچنان صادرات و واردات کالاها انجام می‌‌پذیرد؛ اما در کنار این تجارت می‌توان صنعت‌های دیگر از جمله صنعت گردشگری، صیادی و... را نیز در دریا رونق داد.

هرمزگان، سه خط ارتباطی آن از دریا، خشکی و هوایی فعال بوده و بهترین مکان برای تلفیق تجارت از طریق دریا و زمین به شمار می‌رود و می‌توان با استفاده از خط ریلی که از بندر شهد رجایی به نقاط مختلف کشور متصل بوده، بازرگانان وسایل تجاری خود را منتقل کنند.

این روزها مسئولان هرمزگانی از ائمه جمعه گرفته که در خطبه‌های نماز جمعه به اقتصاد دریامحور پرداختند تا استاندار و مسئولان بنادر و... همه و همه به دنبال اجرا و محقق شدن فرمایشات معظم له هستند.

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ