خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
مواج شدن خلیج‌فارس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور دو هشدار سطح زرد و نارنجی ،جوی و دریایی در استان خبر داد که در پی آن دریا مواج خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده، اظهار کرد: براساس داده‌های هواشناسی، دو هشدار در سطح زرد و نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است. 

وی، زمان هشدار سطح زرد هواشناسی را از اواخر امروز دوشنبه هشتم مردادماه اعلام کرد و افزود: براثر این سامانه تا پایان هفته شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق، افزایش سرعت باد و گرد و خاک موقتی هوا در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد، حاجی‌آباد و بستک خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. 

حسن‌زاده همچنین درخصوص اثرات هشدار نارنجی دریایی که از اواخر امروز شروع می‌شود، توضیح داد: این سامانه نیز تا پایان روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه، مناطق مرکزی و ساحلی تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج‌فارس را تحت تأثیر دارد.

 وی با اشاره به وزش بادهای نسبتاً شدید در جنوب شرقی، افزود: دراین مدت احتمال افزایش طول موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس وجود دارد که صیادان، دریانوردان، ورزشکاران دریایی و آبزی پروران لازم است نکات ایمنی را در تردد، تفریحات و محافظت از تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی رعایت کنند. 

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ