خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
مصالحه ۹۶ درصدی پرونده‌های مشاوره در کلانتری رودان
فرمانده انتظامی رودان با اشاره به  مصالحه ۹۶ درصدی پرونده‌های مشاوره در کلانتری رودان، گفت: طی چهار ماهه امسال ۳۰۹ پرونده مربوط به مسائل خانوادگی، حقوقی، نزاع و درگیری به مرکز مشاوره کلانتری در این شهرستان ارجاع شده است.

حسین زارعی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: مشاوره و مشورت یکی از نیازهای روز جامعه بشری به شمار می‌رود و در حوزه انتظامی نیز پرونده‌هایی وجود دارد که با دادن مشاوره‌های خوب توسط کارشناسان خبره می‌توان آن‌ها را حل‌وفصل و صلح را ایجاد کرد.
 
 وی تصریح کرد: از بهترین مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها استفاده می‌شود تا مشکلات مردم عزیز بدون دخالت دادگاه حل شود و جلوی متلاشی‌شدن بیشتری از خانواده‌ها گرفته شود و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم برای خانواده‌ها کاهش یابد.
 فرمانده انتظامی شهرستان رودان تصریح کرد: در پاسگاه و کلانتری‌های رودان به‌منظور برقراری صلح و سازش خدمات مشاوره‌ای رایگان در خصوص ازدواج، تحصیل و.. به همشهریان عزیز ارائه می‌شود.
زارعی  با اشاره به  مصالحه ۹۶ درصدی پرونده‌های مشاوره در کلانتری رودان ادامه داد: بحمدالله طی چهار ماهه امسال ۳۰۹ پرونده مربوط به مسائل خانوادگی، حقوقی، نزاع و درگیری به مرکز مشاوره کلانتری در این شهرستان ارجاع که تعداد ۲۹۹ پرونده منجر به سازش و ۱۱ پرونده توسط مرکز مشاوره منجر به پیگیری قضائی شده است.
 وی گفت: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت‌گرفته و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.
 فرمانده انتظامی رودان خاطرنشان کرد: اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی همه‌روزه به‌صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است و شهروندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ به این اداره واقع در شهرستان رودان، میدان مرکزی، خیابان آموزش و پرورش، مرکز مشاوره آرامش حضور و یا با شماره‌تلفن‌های ۰۹۱۷۹۳۷۹۵۵۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.
 انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ