خبر های امروز : 3
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
مردمی‌سازی مناسبت‌های انقلاب، رویکرد شورا هماهنگی است
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: نقش راهبری و حمایتی خود را در جهت مشارکت مردمی حفظ می‌کنیم تا رنگ و بوی مردمی خود را نگه دارد.

حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌فرد، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: نهاد پرخیر و برکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که از اندیشه امام راحل است سرچشمه گرفت و در برگزاری مراسمات انقلاب رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده است و برای کیفیت‌بخشی مراسمات در طول سال به دنبال غنای فرهنگی و اثربخشی در محتواها هستیم و برنامه‌هایی را برای خود پیش‌بینی کرده و در همین راستا از صاحب‌نظران به‌ویژه جوانان هیئت‌های اندیشه‌ورزی، بانوان و مساجد نیز بهره بردیم.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیش از چهار دهه تجربه در برگزاری مراسمات انقلاب توانسته است گام‌های مهم و تأثیرگذاری را بردارد و نقش هماهنگ‌کننده مراسمات ملی و مذهبی و مردمی از بدو تأسیس این نهاد انجام گیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: در طول سال گذشته، ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه که متشکل از راهپیمایی همایش، جشن‌ها، مراسمات ملی و مذهبی و حدود ۲۶۰ غرفه و ایستگاه صلواتی با همکاری تمامی نهادها و مردم استان راه‌اندازی شد.

ایمانی‌فرد با بیان اینکه در برگزاری مراسمات انقلاب این شورا طبق ابلاغیه‌های جدید دو رویکرد در پیش گرفته شده است، عنوان کرد: رویکرد نخست برنامه‌های ملی و مذهبی مانند روز قدس ارتحال حضرت امام، ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن جشن پیروزی انقلاب و... در طول سال است که در سراسر هرمزگان از ۱۳ شهرستان، شهرها و بخش‌ها و روستاها برگزار می‌شود و سال گذشته شاهد حضور چشمگیر و بی‌نظیر مردم همیشه در صحنه و پای‌کار نظام جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

وی در بخش دیگر به مراسمات مردمی اشاره و تصریح کرد: در ایام‌های دهه امامت و ولایت کرامت، دهه محرم، هفته وحدت و هفته حقوق بشر آمریکایی و سایر این مراسمات که متولی آن مردم هستند ازاین‌رو ورود نمی‌کنیم؛ بلکه نقش راهبری و حمایتی خود را در جهت مشارکت مردمی حفظ می‌کنیم تا رنگ و بوی مردمی خود را نگه دارد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: بخش دیگر نیز نقش سازنده دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و سیاه بسیج و نیروهای امنیتی در هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسمات دارد که جای بسی خرسندی و قدردانی از این نیروهای خدوم است.

ایمانی‌فرد اضافه کرد: در ۲۲ بهمن سال گذشته شاهد هماهنگی بسیار خوبی در برگزاری راهپیمایی داشتیم که علاوه‌ بر آن، شاهد ابتکارات و خلاقیت‌ها و ایده‌های نو در برپایی غرفه‌های نمایشگاهی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی و کودک و نوجوان در حاشیه راهپیمایی گنجانده شده بود که حکایت از پویایی و مشارکت وسیع مردمی دارد.

وی ادامه داد: در بخش اطلاع‌رسانی نیز صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس و رسانه‌ها و مجلات و روزنامه‌ها و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و رویدادها و مراسمات انقلاب نقش بسیار مهمی را ایفا کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از ملزومات فعالیت‌های این شورا در طول سال در بخش آگاهی‌سازی مردم و بصیرت‌افزایی است. کرسی‌های آزاداندیشی در بستر دانشگاه‌های سراسر استان اتفاق افتاد و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اهداف و مأموریت روشنگری و جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علما و روحانیون در مساجد و ادارات سراسر استان برای اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی ادامه داد: حمایت از محور مقاومت و مسئله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه در برابر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی نیز یکی از برنامه‌های بوده که با تجمعات و راهپیمایی سراسری جمعه‌های خشم و حضور پرشکوه مردم بوده است که از همه اقشار شیعه و اهل‌ سنت مشارکت داشتند و مردم و مسئولان نسبت به مسئله فلسطین بی‌تفاوت نباشند.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ