خبر های امروز : 2
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 3601
1403-03-14 17:49 https://hormoz.ir/short/4y9yj
مخاطب وصیت‌نامه و راه امام؛ آحاد ملت ایران
امام‌جمعه قشم گفت: وصیت‌نامه و صیانت از راه امام است نه‌تنها برای نسل اول انقلاب بلکه برای همه آحاد ملت است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با بیان اینکه ۱۴ خردادماه سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در باره امام (ره) می‌فرماید: امام عزیز ما آن انسان معنوی و عارف و آراسته بود و در رأس کشوری قرار گرفت که پایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود.

وی افزود: مدیریت‌های جهادی و الهام گرفته ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم که امام بزرگوار به همه ما آموخت ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه‌ها رسانید.

امام‌جمعه قشم بیان کرد: شخصیت امام هر لحظه آن منش و سخنانش، و رفتارش به درد زندگی انقلابی ما می‌خورد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزه این ملت و رهبری عزیز تاب‌آوردن در برابر این همه خصومت، شقاوت و توطئه‌ها و خبائث امکان‌پذیر نبود و این روحیه مقاومت که ما شاهد هستیم در برابر دشمنان این همان سخنان امام (ره) و نفس قدسی ایشان است.

حاجبی ادامه داد: بذر روحیه مقاومت ملت شریف ایران در ۱۵ خرداد ۴۲ کاشته شد و برداشت آن در ۲۲ بهمن ۵۷ است و این رفتن امام راحل این درخت تنومند نه روبه کهنگی و زوال نرفت و بلکه روزبه‌روز شاداب‌تر می‌شود چرا که اساسش درست است.

وی اظهار کرد: بعد از رحلت حضرت امام (ره) دو مطلب بسیار مهم است یکی وصیت امام و دوم صیانت از راه امام است و مخاطب امام نه‌تنها آن نسل اول انقلاب است؛ بلکه همه ادوار ایران اسلامی جوانان، نوجوانان، زنان و مردان مخاطب امام عزیز ما و این وصیت‌نامه سیاسی و الهی نه‌تنها به ملت ایران بلکه به توصیه جمیع ملت‌های اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهبی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قشم تأکید کرد: امام راحل به دنبال این بود که اقتدار و عظمت مسلمین را بالا ببرد و امام به دنبال شکوه بخشی به اسلام و مسلمانان بود و می‌فرمود: حق را با چنگ‌ودندان بگیرید و از هیاهو و سروصدای تبلیغاتی ابرقدرت‌های و اعمال سرسپرده آنها هراسی نداشته باشید و اساس قیام الهی را برای زدودن استبداد و استثمار محکم ترویج داد.

حاجبی ابراز کرد: امام به ما یاد داد به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی امید نداشته باشیم و نمونه‌اش امروز در دنیا می‌بینم به ما یاد داد وحدت کلمه و برادری داشته باشیم و از وضعیت آسف بار جهان اسلام عبرت بگیریم و این فراز اندیشه امام را بهتر درک می‌کند وقتی مظلومیت فرزندان فلسطین و غزه را می‌بیند وضعیت اسفناکی که ما می‌بینیم ملل اسلام چگونه هستند.

وی همچنین اظهار کرد: کوره‌های ادعای هولوکاستی رژیم صهیونیستی سرزمینی را غصب کرد و امروز نیز جنایت می‌کند؛ اما کوره‌های انسان سوزی در رفح که هولوکاست واقعی است هیچ‌کس نمی‌بیند. آیا با این رویکرد می‌شود به حاکمان مستبد چشم امید داشت؟

امام‌جمعه قشم ادامه داد: در یک منطقه اعلام شده امن بمب هزار کیلویی جلوی چشمان دنیا بر سر مردم ریخته می‌شود نه قلمی و نه‌قدمی و نه بیانی یک وزیر امور خارجه کودکان غزه بود او نیز امروز پیش خدا است گرچه روح او بیشتر از جسم زمینی‌اش بیشتر تلاش خواهد کرد.

 حاجبی عنوان کرد: شهدای بسیار زیادی برای مظلومیت فلسطین فریاد زدند و اینها کسانی هستند که به ما کمک خواهند داد و ایمان باید داشته باشیم و بعد از ارتحال امام همین وصیت‌نامه جهان‌شمول است و همه مطالب را در برمی‌گیرد و امام به دنبال دولت بزرگ اسلامی و جمهوری‌های بزرگ و مستقل بود این آرمان‌های امام باید بازگو شود و فرهنگ به فرهنگ تبدیل شود تا حقیقت اسلام به جهانیان نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از خط امام هم از لحاظ محتوای در تحلیل‌ها هم انتخابی در تراز امام و خدا کمک کرد و جانشین ایشان از همان روزهای ابتدای خط امام را با شجاعت ادامه دادند.

انتهای خبر/ 

نظرات