خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
قیام ۱۷شهریور به سرعت انقلاب اسلامی شتاب بخشید
ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بیان کردند: قیام ۱۷ شهریور، حرکت به سمت پیروزی انقلاب اسلامي را شدت بخشید و مردم نیز از جنایات رژیم پهلوی آگاه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: قیام ۱۷ شهریور سر فصلی برای قیام و مبارزات ملت ایران و فشار بر رژیم پهلوی بود که این واقعه افکار عمومی ملت ایران را بیشتر تحریک کرد و از لحاظ بین المللی و دنیای آزاد جنایات این رژیم پرده برداشت.

وی افزود: قیام ۱۷ شهریور، حرکت به سمت پیروزی انقلاب اسلامی را شدت بخشید و مردم نیز از جنایات رژیم پهلوی آگاه شدند.

امام جمعه شهرستان با توصیه به جوانان فریب‌خورده‌ای که با تحریک رسانه‌ها و عوامل دشمن فکر می‌کنند زمان طاغوت بهتر بود، خاطرنشان کرد: از پدران و مادران خود بخواهید تا آن چهره رژیم را به شما بازگو کنند که فقر و نابسامانی کشور را درگیر کرده بود و اختناق و آزادی وجود نداشت.

عبادی‌زاده ادامه داد: بزرگترها و مطلعین حقایق گذشته را به جوانان روایت کنند و اجازه ندهند دشمن روایت های با میل خود را از انقلاب به جوانان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دشمن روایت‌های جعلی و دروغین را به خرد جوانان ما می دهد، افزود: دستاوردهای انقلاب را به جوانان روایت کنید و سکوت برخی باعث تطهیر رژیم پهلوی می‌شود و رسانه‌ها نیز در ایامی خاصی به این مسئله می‌پردازند که باز هم کافی نیست.

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین در دستاوردهای انقلاب یک وظیفه عمومی است افزود: در اوایل انقلاب ما دچار افراط در خصوص انقلاب بودیم و امروز نیز دچار یک تفریط بزرگ در نشان دادن دستاوردهای انقلاب به مردم روبرو هستیم و نخبگان و روحانیون و افراد مطلع از دستاوردهای انقلاب، با زبانی گویا حقایق انقلاب را برای نسل جدید انتقال دهند.

دوران اقتدار و عزت محور مقاومت آغاز شده است 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)، قیام هفدهم شهریور و یاد شهدای آن واقعه، هجدهم شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی، روحانی مجاهد و یار امام خمینی (ره) و بیست و یکم شهریور، شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی را که بدست منافقین به شهادت رسید گرامی داشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: شیعیان در عصر غیبت با شناخت امام زمان (عج) برای تعجیل فرجش دعا کنند.

امام جمعه کیش خاطرنشان کرد: محور مقاومت از غزه تا لبنان، عراق، از سوریه تا یمن با هماهنگی کامل برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ساکت نخواهند ماند و دنیا بداند افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر قدس از بین رفته است و دوران جدید، دوران اقتدار و عزت محور مقاومت است. 

لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تعیین به‌موقع اعضاء و کابینه دولت چهاردهم گفت: در روزهای اخیر کارهای خوبی توسط دولت چهاردهم در حال انجام است و سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد مقدس و حضور در میان مردم و عزاداران کار بسیار خوبی بود و امیدواریم که رئیس جمهور در آینده نیز سفرهای استانی خود را ادامه دهد و با حضور در میان مردم و مشاهده مشکلات نسبت به برطرف شدن آنها چاره‌اندیشی کند.

 وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با کابینه دولت چهاردهم افزود: از مهم‌ترین سفارشات رهبر معظم انقلاب این بود که مسئولین نباید در کارها سستی بینش و ایمان نسبت انقلاب اسلامی داشته باشند و اصلی‌ترین ارکان تشکیل‌دهنده این نظام مقدس که اسلام‌گرایی، تکیه بر مبانی مستحکم اسلامی و قرآنی است را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت حاجی‌آباد تصریح کرد: رهبر معظم انقلابی نیز با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور فرمودند که باید به ظرفیت‌های مختلف انسانی، جغرافیایی و علمی کشور توجه داشته باشیم تا ایران اسلامی بیش از پیش رو به جلو و پیشرفت حرکت کند و همچنین نباید به نسخه‌های بیگانگان و غربی‌ها اعتماد کنیم چراکه اعتماد به بیگانگان ممکن است دچار آسیب به خودمان شود و از دشمن نیز نباید غفلت کنیم و مسئولین از دنیا‌زدگی و اشرافی‌گری نیز به دور باشند تا بتوانند مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند‌.

انتهای/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ