خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
علوم پزشکی هرمزگان به یاد شهدا بود
در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در منزل خانواده شهید عبدالحمید رضایی و دیدار با مادر شهید از وی تجلیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ دکتر غلامعلی جاودان در این دیدار اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تقدیر و تجلیل از ایثار و جانفشانی رزمندگان است که با بذل جان خود  ایثار و گذشت را به ما آموختند.

دکتر جاودان با اشاره به اینکه ما مدیون خانواده شهدا و خون شهدا هستیم؛ افزود: اگر شاهد امنیت و دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری در کشور هستیم مدیون جانفشانی های شهدا است که در سایه رشادت‌های آنان حاصل شده است.


وی اظهار کرد: خانواده شهدا و جانبازان از افتخارات کشور هستند و ما قدردان این عزیزان هستیم. شهدا نماد ایثار، ولایتمداری، استقامت، پایداری و اقتدار ملت ایران هستند که امیدواریم با دعای خیر شهدا و خانواده‌های آنان ادامه دهنده راه و منش این شهدا باشیم و در مسیر و تحقق آرمانهای انقلاب حرکت کنیم.

مادر شهید عبدالحمید رضایی که خواهر دو شهید علی و محمد بنوبندرضایی نیز می باشد ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی و فرهنگی و سایر مدیران دانشگاه در ارج نهادن و دیدار با خانواده شهدا گفت: برادرم محمد در بهمن سال ۱۳۴۶ در عملیات والفجر ۸ و فرزندم عبدالحمید و برادرم علی نیز همزمان در عملیات «کربلای ۵» سال ۱۳۶۵ و در یک روز به شهادت رسیدند.

جعفر محمدحسین زاده داماد خانواده رضایی که از همرزمان شهید رضایی بود در این دیدار به بیان خاطرات زمان جنگ و چگونگی شهادت آنان پرداخت و گفت: ما در عملیات کربلای ۵ بعنوان غواص در صحنه جنگ و خط مقدم مشغول به خدمت بودیم که در این عملیات خودم نیز مجروح و عبدالحمید و علی که خواهر زاده و دایی بودند به درجه رفیع شهادت رسیدند.

در این دیدار که یحیی میرزاده معاون فرهنگی دانشگاه، ابراهیم حسن نژاد مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران و رزمندگان، موسی رنجبری مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، رضایی مدیر فرهنگی دانشگاه، سهرابی مدیر دانشجویی و جمعی از کارکنان دانشگاه حضور داشتند؛ از مادر شهید عبدالحمید رضایی و خواهر شهدا محمد و علی بنوبندرضایی تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ