خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
طرح تعادل بخشی منابع آب بازنگری شود
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب برای مصارف کشاورزی شرق هرمزگان بازنگری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس؛ سید عبدالکریم هاشمی در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان رودان افزود: باتوجه‌به اقلیم، آب هوای منطقه و نیاز آبی که درختان مثمر این منطقه دارند، از مسئولان آب منطقه‌ای هرمزگان می‌خواهیم مطالعه و تحقیقات تخصصی دقیق‌تری در موردنیاز واقعی درختان منطقه و تخصیص حق برداشت آب کشاورزان طبق نیاز واقعی آنها و افزایش سهمیه برداشت در نظر بگیرند.

 وی گفت: اگر این امر محقق نشود کشاورزان مشمول جریمه‌های سنگینی برای اضافه برداشت آب خواهند شد که توان پرداخت آن را نخواهند داشت و ناگزیر می‌شوند یا سطح زیر کشت خود را کاهش دهند یا به شغل و حرفه دیگری روی‌آورند که این امر موجب ضرر و زیان کلی به کشور به‌واسطه کاهش تولید خواهد شد.

 نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره تأمین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی و موتورپمپ‌های کشاورزی نیز گفت: مقرر شد همین کارگروه در استان تشکیل جلسه و رفع مشکل سوخت موردنیاز کشاورزان را مورد برسی قرار دهد.

 هاشمی افزود: اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز با تأخیر مواجه شده است که مقرر شد بانک کشاورزی از منابع ملی که از مرکز به استان تخصیص داده می‌شود را به‌درستی تقسیم کنند و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

 وی گفت: در جلسه‌ای که در آینده نزدیک به‌اتفاق مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور خواهیم داشت درخواست افزایش اعتبار برای تسهیلات در بخش کشاورزی، زراعت و گلخانه را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در این نشست گفت: مقرر شد کمیته کارشناسی تشکیل شود که موارد مطرح شده در جلسه را به‌صورت دقیق و کارشناسی با استفاده از جزئیات و مطالعات بیشتر مورد بررسی قرار دهد و بر اساس گزارش و نظر این کمیته تخصصی مصوبات امیدبخش و مؤثری به تصویب برسد.

 عادل شهرزاد افزود: در موضوع بخشودگی تسهیلات بانکی و خسارت خشکسالی از محل بند «ذ» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به بانک‌ها اختیار جبران داده شده که کشاورزان خسارت‌دیده می‌توانند پرونده‌های خود را به بانک ارائه دهند و از این امتیاز قانونی بهره‌مند شوند.
انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ