خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
صدور کیفرخواست برای مدعیان نفوذ در دادسرا
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای دو مدعی نفوذ در دادسرای بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، مجتبی قهرمانی "رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی، برای دو کارچاق کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشتند، کیفرخواست صادر شد. 

وی در ادامه افزود: بنابر گزارش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، این دونفر با فریبکاری و ادعای اینکه می ‌توانند با اعمال نفوذ، روند پرونده‌های قضایی را تغییر دهند از برخی از طرفین پرونده‌ها در دادگستری استان هرمزگان تقاضای وجه و سکه طلا می‌کردند که در نتیجه تحقیقات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، ادعای نفوذ نیز صحت ندارد. 

 

قهرمانی با اعلام اینکه پس از کار دقیق فنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان این دو نفر شناسایی و دستگیر شدند، ابراز داشت: از متهمین ۳۰ عدد سکه طلا کشف و ضبط شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات طبق مواعد مقرر و روند مصرّح در قانون آئین دادرسی کیفری، مقام قضایی در دادسرای بندرعباس با احراز بزه ارتکابی توسط متهمین، ضمن صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی، پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس ارسال نموده است.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین به مراجعین دستگاه قضایی و عموم مردم توصیه کرد: با حفظ هوشیاری، فریب مدعیان دروغین نفوذ را نخورند و در صورت مواجهه با مواردی از این دست فوراً مراتب را به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اعلام کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: با افرادی که با اقدامات مجرمانه به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب رسانند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ