خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
شهدای فراجا امنیت را به ارمغان می‌آورند
امام جمعه شهرستان بندرعباس گفت: شهدای فراجا با از خودگذشتگی و از دست دادن جانشان، امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس با تبریک هفته فراجا افزود: با تلاش‌های نیروی انتظامی در استان عرصه بر قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت در دریا و زمین تنگ شده است.

امام جمعه بندرعباس، مجموعه عظیم فراجا را منشا خدمت و برکت دانست و با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در هرمزگان فراجا پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهدای نیروی انتظامی با از خودگذشتگی و از دست دادن جان خود، امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه فراجا برای سرقت‌های خُرد در محلات و روستا‌ها چاره اندیشی کند، تصریح کرد: شورا‌های اسلامی روستا‌ها برای کاهش سرقت‌های خرد با پلیس بیشتر همکاری کنند.

 

وی افزود: منشا بیشتر این سرقت‌های خرد یا معتادان هستند و یا افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی دارند.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: قدرت و شوکت در آب‌های نیلگون خلیج فارس مدیون مجاهدت‌های نیروی دریایی سپاه است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: ارتش و سپاه دو بالی هستند که در حوزه‌های دریایی اقتدار و عزت را برای کشورتأمین و تضمین می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در مناطق مختلف دنیا حضور می‌یابد، گفت: در آینده شاهد اتفاقات خوبی و مبارکی خواهیم بود.

 

امام جمعه بندرعباس افزود: سپاه پاسداران با قدرتش، خواب دشمنان را آشفته کرده است.

 

وی با اشاره به هفته وقف از دهم تا شانزدهم مهر گفت: مردم و مسئولان نسبت به ادای حقوق موقوفه توجه بیشتری کنند و وقف حتماً باید در مسیری که واقف تعیین کرده، استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده اضافه کرد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره اوقاف و امور خیریه موقوفات بدون سند، سند دارد می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: موقوفات باید در مسیر نیاز جامعه هدایت شود و اکنون ازدواج زوج‌های نیازمند، حمایت از محرومان و پژوهش‌های علمی، بخشی از نیاز جامعه است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: از مردم تقاضا داریم اگر موقوفه‌ای می‌شناسند که زیر نظر اداره کل اوقاف نیست حتماً معرفی کنند.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ۱۶ مهر؛ روز کودک گفت: ساماندهی مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باید به جدیت دنبال شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: برخی اتفاقات در مهدکودک‌ها نگران کننده است که نشان می‌دهد این مجموعه باید زیر نظر یک نظام آموزشی واحد اداره شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: سند ۲۰۳۰ سند خفت، خواری و ذلت جامعه بود که تلاش می‌کرد کودکان را به عنوان سربازان دشمن آماده کند.

 

وی افزود: مردم در برخی از مناطق استان در کنار دریا هستند، اما تشنه‌اند و با تانکر هر ۱۵ یا ۲۰ روز یکبار به منطق آن‌ها آبرسانی می‌شود.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: در آبرسانی به روستا‌ها کار‌های خوبی انجام شده است و دغدغه آب از اولویت نخست استاندار هرمزگان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده اذعان داشت: البته باید رفع مشکل کم‌آبی در برخی از مناطق استان به جدیت دنبال تا در آینده نزدیک این معضل برطرف شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احتکار یکی از آسیب‌های حوزه بازار، حرام و از گناهان کبیره است که به جامعه لطمه وارد می‌کند.

 

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ