خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
شناورهای سبک تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی»هرمز»؛ بنا بر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری تداوم و تقویت فعالیت سامانه کم‌فشار فصلی در استان پیش‌بینی می‌شود.
آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج پیش‌بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد به‌ویژه در تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید. توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. 
امروز باتوجه‌به افزایش سرعت باد در سواحل و جزایر، وقوع گردوغبار، کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود. در ساعات بعدازظهر و شب ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، پارسیان، مناطق مرتفع و مستعد مرکزی و برخی سواحل غربی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. 
لازم به ذکر است طی ساعات بعدازظهر امروز و امشب علاوه بر ناپایداری جوی در استان هرمزگان، بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای در نیمه جنوبی استان‌های فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود و سبب جاری‌شدن سیلاب، رواناب و طغیان رودخانه‌های فصلی در منطقه خواهد شد. توصیه می‌شود تمهیدات لازم دراین‌خصوص صورت گیرد.
به لحاظ دمایی تا پایان هفته، نوسانات یک تا دودرجه‌ای دما مورد انتظار است.
انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ