خبر های امروز : 2
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 3588
1403-03-14 10:33 https://hormoz.ir/short/NKQEJ
شناخت امام معرفی انقلاب به نسل جوان است
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز اگر امام به نسل جوان معرفی شود مصداق شناخت انقلاب است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» برخی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) در تعابیر مقام معظم رهبری را برشمرد و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت امام (ره) انس با قرآن است، حتی در شرایط سخت بیمارستان تلاوت قرآن امام (ره) رها نکرد و دیدید از قاب تلویزیون برنامه‌های عبادی روزانه امام (ره) تا آخرین لحظات زندگی تداوم داشت.

 وی افزود: حضرت امام (ره) نسبت به مسئله تهذیب نفس عنایت ویژه داشتند و هیچگاه غفلت نمی‌کرد، چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی در دوران مرجعیت آیت‌الله بروجردی و چه بعد از آن مقید بود.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: امام راحل حکیم، دوراندیش و آینده‌نگر بود، افق دید بلندی داشت و بعضی از سیاستمداران آن روز اگر جلوی پای خود را نمی‌توانستند ببینید امام (ره) افق آینده کشور را خیلی وسیع می‌دید و حتی شعارهای امام برای انقلاب و رسالت آن جهانی بود و تنها خلاصه در ایران نبود.

عبادی زاده ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های امام راحل شجاعت بود و در این صفت واقعاً بی‌نظیر بود و مأمورین که از ساواک در سال ۱۳۴۲ امام را دستگیر کردند که از قم به تهران می‌بردند در بین راه امام (ره) فرمود چند لحظه‌ای توقف کنید تا نماز بخوانم و تیمم کرد و نماز صبح به جا آورد و مأموران ساواک می‌ترسیدند و امام آنها را دلداری می‌داد.

 وی در خصوص ویژگی شجاعت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) فرمود: والله در تمام عمرم یک‌بار از کسی نترسیدم حتی در سخت‌ترین شرایط، چرا بترسد؟ آن کسی که از خدا می‌ترسد باکی از دیگران ندارد.

 امام‌جمعه بندرعباس تأکید کرد: ساده‌زیست بودن در زندگی، در آن مجموعه کوچک جماران شخصیت‌های بزرگ می‌آمدند خدمت امام (ره) دست‌وپای خود را گم می‌کردند و در مقابل سادگی محیط زندگی امام متحیر بودند و امروز کسانی که به جماران می‌روند و محل زندگی امام را می‌بینند واقعاً برای آنها جالب است که یک رهبر بزرگ که تحول در جهان ایجاد کرده این گونه زندگی می‌کند.

 عبادی زاده عنوان کرد: نظم و انضباط، استکبارستیزی، ایستادگی در مقابل افکار التقاطی و وارداتی اجانب، مقابله با تفکرات لیبرالی و جامد خشک متحجرانه از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود و تکلیف گرا و به وظیفه خود عمل می‌کرد و نتیجه هر چه بود خدا مقدر کرده است.

 وی همچنین افزود: مبلغین وظیفه دارند این ویژگی‌های امام راحل را احصا و در میان مردم در منبرها و جاهای مختلف بیان کنند و شاگرد مکتب امام (ره) مقام معظم رهبری ایشان را شناخته است و امروز اگر امام به نسل جوان معرفی شود؛ یعنی انقلاب معرفی می‌شود.

 انتهای خبر/

نظرات