خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
شناسایی ۳ هزار دانش‌آموز نیازمند در هرمزگان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان گفت: ۴۷ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند و ۳ هزار دانش‌آموز نیازمند نیز شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حمید باسره مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان گفت: پویش تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان در تاریخ هشتم مهرماه سال جاری به صورت نمادین در مدرسه دخترانه علوم پزشکی واقع در چهارراه مرادی شهر بندرعباس اجرا خواهد شد.

وی افزود: اگرچه برخی صنایع فعال در استان هرمزگان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و به صورت ماهيانه،‌ از ایتام و نیازمندان حمایت می‌کنند اما شرکت نفت ستاره در تهيه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند در مهرماه امسال، پیشتاز بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان تصریح کرد: جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان نیز با همکاری آموزش و پرورش برگزار و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم جمع آوری می‌شود.

‌وی افزود: کلیه دفاتر کمیته امداد آمادگی دارند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و مردم نیکوکار و نیکاندیش را جمع‌آوری کنند و سپس بسته های لوازم التحریر تهیه و با همکاری آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: در سطح هرمزگان ۴۷ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند و ۳ هزار دانش‌آموز نیازمند نیز شناسایی شده و بر همین مبنا برنامه‌ریزی برای تامین ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر و توزیع در بین این دانش آموزان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون با همکاری خیران و شرکت نفت افتاب بندرعباس برای نیمی از این دانش‌آموزان بسته لوازم التحریر تهیه شده و سایر بسته‌ها نیز در جشن عاطفه‌ها با کمک‌های مردمی و خیران تهیه آماده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: مهم ترین مناطق استان هرمزگان که بیشترین دانش‌آموزان نیازمند را دارد در شرق هرمزگان و شهرهای جاسک، بشاگرد و رودان و محلات حاشیه‌ای بندرعباس است.

باسره با تاکید بر اینکه صنایع در بحث لوازم التحریر کمکی نکرده اند گفت: بسیاری از دانش آموزان نیازمند البسه و کیف هم ندارند در این زمینه هم کمک خواهیم کرد تاکنون بیش از هزار کیف آماده شده است. 

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: مردم نوع دوست و خیراندیش هرمزگان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره گیری کد #۰۷۶*۸۸۷۷* و یا از طریق واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۹ به کمیته امداد برسانند تا کالاهای مورد نیاز دانش آموزان تهیه و توزیع شود.

معاون پرورشي اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: با برپایی جشن‌های عاطفه‌ها به دنبال ترویج فرهنگ کمک به همنوعان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت هستیم و مبلغ برایمان مهم نیست.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه دانش‌آموزی بدون کتاب ارائه نشده است، در مرکز استان و شهرستان‌ها جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود. 

غیبی ادامه داد: در طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان)، دانش‌آموزان نیازمند شناسایی و به سازمان بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند تا مورد حمایت این دو نهاد قرار گیرند.

علی‌نژاد، معاون دانش‌آموزی استان هرمزگان هم گفت: جشن عاطفه‌ها به ۲۳ منطقه آموزشی ارسال شد و جلسات هماهنگی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردیده است، و تمامی مناطق، آمادگی لازم برگزاري جشن عاطفه‌ها را دارند.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ