حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

صبح پنجشنبه؛

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور در شهرستان جاسک، مسائل و مشکلات مردمان این شهرستان در حوزه‌های مختلف را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ هوای طوفانی و سیلاب شرق هرمزگان، مانع حضور نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بندر جاسک نشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، علیرغم شرایط نامناسب جوی و بارش باران، به همراه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان و تیم رسانه‌ای مرکز استان،به شهرستان جاسک سفر کرد تا در برنامه‌های مختلف از پیش‌ تعیین‌شده حضور یابد.

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

استقبال شورای تأمین شهرستان جاسک از نماینده ویژه قوه قضائیه 

نماینده ویژه قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، در بدو ورود به شهرستان جاسک، مورد استقبال مسئولان و فرماندهان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده ویژه قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در سفر به شهرستان جاسک، در نشستی با مسوولان استان و فرماندهان حضور یافت.

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد
طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد
طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

نماینده ویژه قوه قضاییه به مقام شهدای جاسک ادای احترام کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده ویژه قوه قضائیه، با همراهی مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شهرستان جاسک، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهر ادای احترام کرد.

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

مردم غزه مقاومت را از ایرانی‌ها آموخته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در جمع مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان جاسک گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز در سایه سار انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان هستیم.

وی به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در آب‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار توانست رکوردهای مهمی را به ثبت برساند که ارزش ماموریت آن را چند برابر کرده است.

نماینده رئیس قوه قضائیه ضمن گرامیداشت شهدای گرانقدر خلیج فارس گفت: دفاع از آبهای ایران اسلامی ریشه تاریخی دارد، ما سالگرد خروج نیروهای استعمارگر از خلیج فارس توسط امام قلی‌خان را دو روز پیش جشن گرفتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: امروز در سایه سار اقتدار ایران اسلامی شاهد پیروزی های مداومی که نصیب ما می‌شود هستیم، مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، بیش از هفت ماه است که مردم مظلوم اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم‌ کودک‌کش صهیونسیتی واقع شده‌اند اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

وی بیان کرد: دشمن پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ضرب شصتی دریافت کرد که تا ابد فراموش نخواهد کرد، صهیونیستی سرزمینی ندارد و از غاصبان سرزمین مردمان غزه هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: عملیات وعده صادق، نتیجه هماهنگی موفق بین نیروهای مسلح و دیپلماسی بود که با پرتاب موشک و پهپاد، سبب شد جهانیان انگشت حیرت به دهان بگیرند که ایران اسلامی چگونه توانست به رژیم‌ کودک‌کش صهیونسیتی حمله کند.

پورخاقان بیان داشت: وحدت بین شیعه و اهل سنت لذت‌بخش و زییاست و دشمن این را برنمی‌تابد، باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشیم، چراکه دشمن برای خدشه‌دار کردن اتحاد و وحدت بین امت اسلامی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی مسلح مقتدر است و به فرموده مولی متقیان حضرت علی علیه السلام، نیروی مسلح پشتوانه امن برای مردم و جامعه و زینت کشور است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمتگزار یکایک ملت شریف و نیروهای مسلح تأسیس شده و از نیروهای مسلح صیانت می‌کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، اجازه ندهیم عزیزی در نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: با هر کسی که قصد خدشه‌دار کردن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به جد برخورد خواهد شد، امروز به خدمتگزاری مردمان مفتخریم لذا دادسرای نظامی شهرستان جاسک را افتتاح خواهیم کرد تا گامی مؤثر در ارایه خدمات به نیروهای مسلح برداشته باشیم.

۳۷ نفر قاضی و کارمند در دادگستری شهرستان جاسک به مردم خدمت می‌کنند 

علی مدرس رئیس دادگستری شهرستان جاسک در نشست نماینده رئیس قوه‌ قضائیه با مسئولان جاسک که در مجتمع فرهنگی شهدای نداجا این بندر راهبردی برگزار شد، گفت: در دوره ریاست قوه قضائیه، این دومین سفر در فاصله دو ساله به استان هرمزگان است که با همراهی شورای عالی قضایی انجام شده است.

وی ضمن تشریح گزارش عملکرد دادگستری جاسک افزود: تا قبل از اینکه متصدی این حوزه باشم، تشکیلات در شهرستان جاسک به صورت دادگاه بخش بود و یک نفر به عنوان دادرس دادگاه و چهار نفر نیز کارمند اداری فعالیت داشتند اما با تلاش‌های صورت‌گرفته و حمایت‌های مرکز، تشکیلات دادگستری جاسک از دادگاه بخش به دادگستری ارتقاء یافت و دادسرا نیز احیاء شد و درحال حاضر در تشکیلات اداری دادگستری شهرستان جاسک، پنج قاضی و ۳۲ نفر کارمند اداری به مردمان این شهرستان خدمت می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان جاسک بیان داشت: با توجه به وظایف متعدد تعیین‌شده از سوی قانون اساسی برای دادگستری، اقدامات خوبی صورت گرفته است، علاوه بر تعقیب و برخورد با مجرمین، در بحث حقوق عامه و پیشگیری از جرایم، اقدامات خوبی صورت گرفته است و در حوزه احیای حقوق عامه، ۸۶۵۰ متر مربع از اراضی شهری رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد است، همچنین ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی ملی، به ارزش ۷۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی گفت: مشکلی که در این شهرستان وجود داشت صید ترال ماهیان بود که با همکاری دستگاه‌های ذیربط، مجوز شناورها درخصوص صید ترال متوقف شد، علیرغم همه این موارد، اهتمام ویژه به معیشت مردمان جاسک صورت گرفته است.

 

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

سازوکار قانونی برای مقابله با قاچاق سوخت تعیین گردد

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری امام جمعه شهرستان جاسک، راه‌اندازی دادسرای نظامی در شهرستان جاسک را با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان، اقدامی بسیار ارزنده خواند و گفت: یکی از معضلات مردم جاسک، پرونده‌های اراضی کشاورزی مردمان این شهر است که نیازمند نگاه ویژه سازمان قضایی است.

وی افزود: سازوکار قانونی برای مقابله با قاچاق سوخت تدوین گردد چون برای آینده شهرستان جاسک فاجعه خواهد بود چون دانش‌آموزان به قاچاق سوخت رو آورده‌اند.

امام جمعه شهرستان جاسک خواستار شفاف‌سازی پرونده‌های مسئولانی که ترک فعل کردند، شد و گفت: از گوشه و کنار شنیده می‌شود که اقدامات خاصی در خصوص این چنین پرونده‌ها صورت نگرفته است، هرچند این‌گونه نیست اما برای اطمینان خاطر مردم، نیاز است شفاف‌سازی شود.

حجت‌الاسلام ذاکری، تأکید کرد: مسئولان استانی برای ساماندهی شترهای سرگردانی که در جاده‌های جاسک جان می‌ستانند، پای کار بیایند.

 

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

لزوم پیگیری جهت ثبت طلاق زنان در روستاهای جاسک 

در ادامه این نشست، مولوی راشد بندار به نیابت از اعضای شورای روحانیت اهل سنت شهرستان جاسک نیز ضمن خوشامدگویی به کاروان قوه قضائیه گفت: آنچه در دین مبین اسلام، به پیروان خود دستور داده و تأکید کرده است، اینکه صرف نظر از هر قوم و نژاد و ...، دادگری را در رفتار خود پیشه کنند و عدالت‌پیشه باشند.

وی افزود: یکی از فلسفه‌های ارسال رسل، تعلیم مردم برای رفتار با عدل با یکدیگر است، حضرت علی(ع) بهترین قاضی و عادل‌ترین فرد در دوران رسول اکرم (ص) بود، در نامه به مالک اشتر یادآور شده بود که به همه مردم با یک چشم نگاه کند و بین آنان هیچ گونه تبعیضی بین آنان قائل نشود.

 شیخ بندار گفت: بخش اعظم مردمان جاسک در روستاهای شهرستان زندگی می‌کنند و بسیاری از ازدواج‌ها غیر رسمی صورت می‌گیرد و حتی طلاق‌ها نیز به همین منوال است و طلاق زنان مطلقه ثبت نمی‌شود درخواست داریم به این مورد رسیدگی شود تا این دسته از زنان به حق و حقوق خود دست یابند.

 

سواحل مکران بر مدار توسعه

فرماندار شهرستان جاسک نیز گفت: سواحل مکران بر مدار توسعه قرار گرفته و طرح و پروژه‌های ارزشمندی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خط انتقال گاز در شرف انجام است، افزود: توسعه راه‌ها با شهرستان‌های اطراف تحقق یافته و با اتمام طرح‌ها و پروژه‌های درحال انجام، شاهد شهرستان اقتصادی در جنوب ایران خواهیم بود.

اتحاد نیروهای مسلح جاسک در انجام مأموريت‌ها بی‌نظیر است

ناخدا یکم عرشه فرامرز بمانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک هم گفت: نیروهای مسلح شهرستان جاسک، بر حسب نیاز در نقاط مختلف این شهر مستقر شده‌اند، در اتحادی بی‌نظیر ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند که بیانگر اطاعت‌پذیری آنان از فرمانده کل قوا و اخلاص و تعهد در عمل است.

وی افزود: نیروی مسلح در حوزه تجهیزات به خودکفایی رسیده است، مهم‌تر از آن، اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز از نیروهای با مهارت برخوردار است.

 

اقدامات خوبی برای پیشگیری از وقوع جرم در هرمزگان انجام شده است 

حبیب تکین رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان هم در این نشست گفت: ما خدمتگزار مردمی هستیم که در شرایط خاص و بحرانی، از جان و مال خود دریغ ندارد.

وی با اشاره به مزیت‌های تأسیس دادسرای نظامی در بندر جاسک تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از رسالت‌های قوه قضائیه است، در استان هرمزگان نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و حایز رتبه‌های خوبی شده‌ایم.

وی، آموزش یگان‌های نظامی مستقر در شهرستان جاسک، حضور قضات نظامی در جاسک و حضور مؤثر قاضی نظامی در شورای تأمین از دیگر مزیت‌های تأسیس دادسرای نظامی در ناحیه جاسک برشمرد.

 

طوفان مانع سفر کاروان‌ قضایی به جاسک نشد

دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد 

پس از پایان نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان جاسک و استماع مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف، وی در آئینی باشکوه جهت افتتاح دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک با حضور یافت و این مرکز را افتتاح کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در حاشیه افتتاح این مرکز، در جمع خبرنگاران گفت: این دادسرا را هدف صیانت از نیروهای مسلح و تسریع در کارهای مردم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: قوه قضائیه در راستای شعار سال به دنبال آن است که موانع موجود در راستای ایجاد اشتغال را رفع کند، همچنین از سرمایه‌گذاران در حوزه اشتغال حمایت می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این سازمان با آن دسته از قاچاقچیانی که قصد دارند اشتغال مردمان روستاها را با مشکل مواجه کند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

ریاست قوه قضائیه به جد پیگیر معیشت کارکنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه سفر به شهرستان جاسک، طی نشست صمیمی با کارکنان دادگستری این شهرستان، در جریان مشکلات و مسائل آنان در حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در این نشست، پس از استماع مسائل و مشکلات مطرح‌شده توسط کارکنان دستگاه قضایی شهرستان جاسک، بیان داشت: نظرات، پیشنهادات و مشکلات مطروحه را به سمع و نظر ریاست قوه قضائیه می‌رسانیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که ریاست قوه قضاییه به جد دنبال می‌کند موضوع معیشت کارکنان دستگاه قضایی است.

 

به رشادت‌های نیروهای مسلح دلگرم هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین در بازدید از اسکله پایگاه دریایی امامت ندسا در جاسک، ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت کارکنان پایگاه دریایی امامت ندسا گفت: ما به رشادت‌های شما دلگرم هستیم.

سردار خاکسار فرمانده پایگاه دریایی امامت نداجا شهرستان جاسک نیز گفت: منطقه جاسک حساس و استراتژیک است.

وی افزود: عملیات وعده صادق سبب شد دشمنان بیش از پیش به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی ببرند.

امیر بمانی، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، با اشاره به اینکه هم‌افزایی خوبی در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: این اتحاد و همدلی سبب اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از