حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

ساخت کارخانه تولید سرم و آنتی‌بیوتیک در هرمزگان

ساخت کارخانه تولید سرم و آنتی‌بیوتیک در هرمزگان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار برای تولید سرم و آنتی‌بیوتیک امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حامد فلاح تربه‌بر؛ گفت: برای نخستین بار تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری هرمزگان، معاونت غذاو دارو و یک سرمایه‌گذار برای تولید سرم و آنتی‌بیوتیک امضا شده است.

وی افزود: در این طرح، ۲۰ درصد آورده سرمایه‌گذار و ۸۰ درصد باقیمانده هم تسهیلات کم‌بهره است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح‌ کرد: داروی متی‌مازول در داروخانه‌های استان موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم و برای نظارت دقیق برعرضه و رسیدن به دست بیماران این دارو به میزان کافی، در داروخانه‌های منتخب توزیع شده است.

فلاح اضافه کرد: نبود مواد اولیه برای تولید داروی متی‌مازول در شرکت‌های تولید کننده از مهم‌ترین دلایل کمبود آن بود که با خرید و تامین مواد اولیه به وسیله وزارت بهداشت این مشکل حل شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دارو و مشخصات داروخانه‌های دارای داروی مورد نیاز خود در ساعات اداری از طریق سامانه ۱۹۰ و در ساعات غیراداری از طریق شماره ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ و شماره ۰۹۹۱۴۳۲۱۱۹۰ در پیام رسان‌های بله و ایتا اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین گفت: بیماران برای تامین این دارو می‌توانند به داروخانه‌های منتخب مراجعه کنند.

گفتنی است؛ دارخانه‌های منتخب برای تهیه متی مازول در هرمزگان:

بندرعباس:

۱- داروخانه غفار حیدری (گلشهر)

 ۲-داروخانه دکتر پابرجا

۳- دارو خانه زیبا شهر

۴ – گلشهر

رودان: 

داروخانه ابن سینا

میناب: 

داروخانه شفا

بستک: 

داروخانه شرفایی

حاجی آباد:

داروخانه نیکخو

بندرخمیر:

داروخانه دکتر بالش زر

پارسیان:

داروخانه دکتر رشیدی

جاسک:

داروخانه دکتر آباذرسا

قشم:

۱-داروخانه دکترآهنگ

 ۲- داروخانه دکتر حیدری

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از