خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
روحانیون، حافظ اسلام و انقلاب هستند
شهید جعفری مقیمی در فرازی از وصیت‌نامه آورده است: امام عزیزمان درباره روحانیت می‌فرماید:«اگر روحانیت نبود اسلام هم نبودم» پس ما از این سخن اماممان نتیجه می‌گیریم که حافظ اسلام و نگه‌داری کننده اسلام همین روحانیون هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شهید محمد جعفری مقسمی یادگار قاسم و زهرا یکم شهریور ۱۳۴۲ در روستای مقسم از توابع بندرعباس به دنیا آمد.

وی سال‌های ۴۸ تا ۵۳ را در مقطع ابتدایی تحصیل کرد و تحصیلات خود را تا سوم متوسطه ادامه داد.

شهید جعفری مقسمی زمانی که نوزاد بود و سال ۴۲ که شروعی قدرتمند برای سرنگونی رژیم طاغوت بود را هنوز به خوبی درک نکرده بود اما سال‌های ۴۹ که کمی بزرگتر شده و به سن مدرسه رفتن رسیده بود اهمیت حرکت عاشورایی ۱۵ خرداد و سرآغاز شدت گرفتن مبارزات نهضت اسلامی از سوی علما و جوانان این مرزوبوم ضد رژیم طاغوت را تا حدودی از زبان بزرگان خود شنیده بود.

شهید محمد جعفری مقسمی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: خانواده‌ام از رفتن من به جبهه ناراحت نباشند و افتخار کنند که فرزندشان در جبهه است و ضد دشمنان اسلام می‌جنگد.

این شهید ادامه داده است: خواسته دیگرم این است که برادرم با رفتن من به جبهه به حقیقت پی‌ برده باشد و راه مرا ادامه دهد چون کسی که در این مواقع از زمان که از هر طرف به انقلاب اسلامی ما خیانت می‌کنند، بی‌طرف باشد آن شخص مسلمان نیست و با یک شخص کافر هیچ‌گونه فرقی ندارد.

وی پیروی از خط ولایت را دیگر خواسته‌های خود در این وصیت‌نامه دانسته و افزوده است: هیچ وقت از خط امام خمینی -(ره)- و روحانیت مبارز جدا نشوید چون شرق و غرب از همین امام عزیزمان شکست خورده است که امام عزیزمان درباره روحانیت می‌فرماید: «اگر روحانیت نبود اسلام هم نبودم» پس ما از این سخن اماممان نتیجه می‌گیریم که حافظ اسلام و نگه‌داری کننده اسلام همین روحانیون هستند.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ