خبر های امروز : 3
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
رطب‌های رنگارنگ در بازار هرمزگان
این روزها با حضور در بازار هرمزگان شاهد وجود رطب‌ها با رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی هستیم که حکایت از رسیدن این میوه خوشمزه را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ این روزها در جنوبی‌ترین نقطه کشور در استان هرمزگان گرمای هوا به اوج خود رسیده و به گفته بومیان منطقه خرماپزانی که در خرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

هر چند که هرمزگان دارای تابستان‌های گرم و مرطوب بوده که خروج از منزل مساوی است با خیس شدن کامل بدن و آفتاب سوختگی؛ اما این روزها وجود میوه‌های گرمسیری و خرماهای شیرین باغات هرمزگان عطش گرما را برای مردم این خطه جنوب کم کرده است.

درخت نخل که برای رشد و پرورش به منطقه گرم نیازمند است هرمزگان یکی از خواستگاه‌های این درخت با برکت بوده که از شمالی‌ترین نقطه هرمزگان گرفته تا شرق، غرب و مرکز استان شاهد نخل‌های سر به فلک کشیده هستیم.

بازار هرمزگان این روزها در تسخیر رطب‌های نوبرانه‌ای است که در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز و ترکیبی از زرد و قهوه‌ای و ترکیبی از قرمز و مشکی است و سینی‌های پر از رطب‌های خرما از رهگذران و کسانی که برای خرید آمده‌اند دلبری می‌کند.

نگار، کلک سرخ، هلیلی، مرداسنگ، برهی، خاصویی و پیارم از خوشمزه‌ترین و باکیفیت‌ترین رطب‌ها و خرماها در هرمزگان به شمار می‌رود که در بیش از 38 هزار هکتار از نخیلات هرمزگان کشت می‌شود.

به بازار هرمزگان رفتیم تا حال و هوای خرید رطب را در این روزهای گرم و تابستانی هرمزگان در میان شهروندان را جویا شویم.

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ