خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
خیر عمومی، محور وحدت خبرنگاران است
امام‌جمعه اهل سنت گفت: خیر عمومی محوری است که خبرنگاران با هر طیف فکری را گرد هم جمع می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شیخ یوسف جمالی عصر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران، با اشاره به اهمیت نگارش خبر، گفت: با شنیدن نام خبرنگار، یاد سختی کار و زحمت و حقیقت‌جویی می‌افتیم. خود کلمه خبرنگار، دو بخش است، نگارش خبر که در آن اصل گرفته شده، اهمیت آن مشخص است.

وی به مسئله بی‌طرفی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: در عالم واقع، رسانه بی‌طرف وجود ندارد. انسان یعنی داوری! باید دید که کدام رسانه خبر را نزدیک‌تر به واقعیت منتشر می‌کند، اما بهترین معیار را در خبر، بی‌طرفی، واقعیت و همچنین خیر عمومی می‌دانم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تاکید کرد: برای ما که کار اصلی‌مان اجتماعی است، ملاک ارزشمندی فعالیت‌مان میزان دوری و نزدیکی به خیر عمومی است.

شیخ جمالی به تحولات صنعتی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: شرایط امروز استان ما، برنامه بلند و وسیعی که برای توسعه سواحل در دست اجرا است، مخصوصاً انتقال صنایع بزرگ و سنگین به سواحل جنوبی و در واقع استان هرمزگان، نیازمند اقدام خبری توسط خبرنگار تحقیقی و تسهیلگر است.

وی افزود: این می‌تواند یک فرصت خوب برای پرورش خبرنگار تحقیقی و حتی خبرنگاران تسهیلگر باشد و متناسب با تحولات آینده استان ما خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ