خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
کشف 6680 میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان
فرمانده انتظامی استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در نشست رسانه‌ای و مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه ارزش ریالی کشفیات پرونده کالاهای قاچاق در استان هرمزگان در پنج ماهه اخیر، ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵۱ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت، ۲۴ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با ۱۳ تن مواد مخدر نیز منهدم شده‌اند.

وی در ادامه، افزود: تعداد کل پرونده‌های کشف کالای قاچاق در سطح استان، ۳ هزار و ۵۷۷ فقره است که ۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است،

فرمانده انتظامي استان هرمزگان همچنین گفت: در این زمینه، ۴۷ شناور ، ۳ هزار و ۳۴۸ دستگاه خودرو توقیف و هفت باند بزرگ قاچاق کالا نیز منهدم شده و عوامل آن دستگیر شدند.

جاویدان در زمینه قاچاق سوخت هم گفت: از ابتدای امسال قریب ۳ هزار دستگاه خودروی شوتی در استان توقیف شده است و مقابله با خودروهای شوتی که متأسفانه شاهد حوادث ناگوار رانندگی توسط آنان برای خودشان و سایر رانندگان خودروهای عبوری در سطح استان هستیم، بصورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

وی درباره اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی ناشی از گسترش قاچاق سوخت اشاره و گفت: برخی دانش‌آموزان به کار قاچاق رو آورده‌اند و حاضر به تحصیل نیستند و درس را برای سوخت‌کشی ترک کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، تعداد تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی را ۳۸۰ هزار و ۷۲۰ فقره تماس عنوان کرد و گفت: ۹۱ هزار و ۹۰۹ فقره از این تماس‌ها عملیاتی شده و تعداد ۲۸۴ هزار و ۳۲۹ فقره تماس منجر به راهنمایی و ارشاد و ۴ هزار و ۴۸۲ فقره تماس غیرقابل رسیدگی بوده‌اند.

وی در ادامه به گوشه‌ای از اقدامات پلیس امنیت عمومی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه اداره‌ مهاجرت، تعداد ۴۵ هزارو ۹۷۲ گذرنامه صادر و روزانه به صورت میانگین به ۶۰۰ نفر مراجعه‌کننده و زائران اربعین خدمات لازم ارائه شده است.

جاویدان ادامه داد: همچنین برای تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۳۷ مورد از ترددات مرزی مسافرین و ملوانان خارجی و داخلی کنترل صورت گرفته و یک‌هزار و ۵۸۶ کشتی تجاری اسکله‌های استان نیز مورد کنترل قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: مجموع تماس شهروندان با دفتر نظارت همگانی، ۱۹۷ پلیس در سال جاری، ۷ هزار و ۵۹۴ فقره تماس بوده که از این تعداد، ۳۲۶ فقره تماس پیشنهاد و درخواست، ۲ هزار و ۴۱۳ فقره تماس تقدیر از عملکرد پلیس، ۴ هزار و ۳۱۸ فقره تماس راهنمایی و ۵۵۳ فقره انتقاد از عملکرد پلیس بوده است.

وی، تعداد جرائم شناسایی‌شده در حوزه پلیس فتا را ۸۳۵ جرم عنوان کرد که از این تعداد کلاهبرداری رایانه‌ای ۶۴ درصد، برداشت غیرمجاز ۲۶ درصد، هتک حیثیت ۶ درصد، دسترسي غیرمجاز قریب ۲ درصد، مزاحمت مجازی یک درصد بوده است و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد جرائم واقع شده توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

جاویدان به گوشه‌ای از خدمات معاونت وظيفه عمومی پلیس استان نیز در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد اعزام صورت‌گرفته امسال ۲۵۱۴ نفر بوده‌اند، همچنین ۲ هزار و ۶۵۴ مورد مجوز معافیت تحصیلی، ۸۵۵ مورد معافیت دانشگاهی، یک‌هزار و ۷۴۹ معافیت دانش‌آموزی و ۵۰ مورد سایر معافیت‌ها برای متقاضیان مشمول صادر شده است.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان تصریح کرد: در پنج ماهه امسال، مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس استان و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری‌ها با نگاه هوشمندانه‌ای که به فرآیند پرونده‌های ورودی به دوایر اجتماعی کلانتری داشته‌اند موفق به رسیدگی به ۸ هزار و ۳۱ فقره پرونده داشته‌اند که با مداخلات روانشناسی تخصصی بالغ بر ۶۹ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است که این موضوع در کاهش بار قضائی پرونده‌ها و توسعه اعتماد عمومی در جامعه نقش مهمی داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات مشاوره‌ای در طول پنج ماهه امسال پس از شناسایی‌ آسیب‌ها و نیازسنجی آموزشی محلات، بالغ بر ۲۶۳ جلسه مشاوره فعال برای ۱۳ هزار نفر از شهروندان در مدارس، مساجد و ادارات توسط کارشناسان انتظامی استان برگزار شده است.

گفتنی است، در پایان نشست، توسط فرمانده انتظامی استان هرمزگان از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ