خبر های امروز : 5
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 842
1402-08-13 13:19 http://hormoz.ir/short/NKqme
جهاد تبیین یکی از راه‌های استکبارستیزی است
امام جمعه شهرستان رودان با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یکی از راه‌های استکبارستیزی است، گفت: شناخت استکبار و استعمار باید به عنوان یک رویکرد به نسل جدید، دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام محمد بارانی صبح امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان شهرستان رودان اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران، یادآور سه واقعه بزرگ است؛ نخست، آغاز دوران تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳، دوم، سالروز به خاک و خون کشیده شدن صدها نفر از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) و این سه واقعه، هم‌راستا با موج خروشان انقلاب مردم، به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، ایران را به مهد مبارزه با استکبار جهانی تبدیل کرد و در کنار دو مشی سیاسی رایج آن زمان، یعنی شرق و غرب، عَلَم استقلال طلبی ایرانیان برافراشته شد.

امام جمعه رودان در ادامه افزود: در این میان، روز ۱۳ آبان را به سبب ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده‌اند، رویدادی که در پی آن، روند مبارزه با استکبار، قوامی تازه به خود گرفت و مردم غیور ایران را به مرحله و دوره ای جدید از تقابل با استکبار وارد کرد.

وی تصریح کرد: با گذشته چهار دهه از انقلاب تقابل همه جانبه جمهوری اسلامی با آمریکا وارد صحنه گسترده‌ای شده است و جمهوری اسلامی با تحرکات بزرگ خود آمریکا را در غرب آسیا رو به افول کرده است.

حجت‌الاسلام بارانی اضافه کرد: اما برخی‌ها هنوز در این منطقه آگاه نیستند و نسخه همکاری و تعامل با استکبار دارند و باید تبیین حقایق از سوی جبهه انقلاب به درستی صورت بگیرید.

وی، جهاد تبیین امام خمینی«ره» را زمینه‌ساز حماسه ۱۳ آبان عنوان کرد و گفت: اگر این به همین حماسه ۱۳ آبان بدرستی بنگریم متوجه می‌شویم این واقعه مهم هم با تبیین امام خمینی(ره) آغاز و جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین راه‌های استکبارستیزی است اما آنچه که مهم است حضور باشکوه نسل جوان و مردم انقلاب از همه اقشار هم دل و همراه با هم در دفاع از آرمان های عالم و دفاع از مظلومان عالم در صحنه‌ها مهم همچون راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان که در رودان محقق شده است.

امام جمعه رودان در ادامه تاکید کرد: شناخت استکبار و استعمار باید به عنوان یک رویکرد به نسل جدید، دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین شود.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب در خصوص پیروی جبهه مقاومت خاطر نشان کرد: همانطور که معظم به فرمودند ان‌شاالله همه در نهایت شاهد پیروزی جبهه مقاومت و برافراشته شدن پرچم اسلام در تمام دنیا خواهیم بود.

انتهای خبر/

نظرات