خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
زبان مشترک همه مسلمانان قرآن است
امام‌جمعه بندرخمیر گفت: زبان مشترک همه مسلمانان قرآن است، جامعه مسلمین راه خود را به‌واسطه قرآن پیدا کند و قرآن کریم برای اتکا به مظاهر ظاهری آن نیست؛ بلکه برای تفکر و اندیشیدن و نجات بشریت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به زیارت‌نامه حضرت سیدالشهدا که آمده «السلام علیک یا شریک‌القرآن» اظهار کرد: امام حسین (ع) شخصیتی است که شریک محتوا و پیام قرآن است و کم‌کاری‌هایی که مسلمانان نسبت به قرآن و ائمه معصومین علیهم‌السلام دارند را گوشزد می‌کند.

وی با طرح این سؤال که آیا خطاب قرآن کریم فقط به مسلمانان است یا برای همه مردم صدق می‌کند؟ افزود: نگاه قرآن تمدنی، فرا دینی و فرامذهبی است و آنچه در مکتب امام حسین (ع) رخ می‌دهد برگرفته از یک نهضت فرامذهبی و مکتب جهانی است.

امام‌جمعه بندرخمیر بیان کرد: امروز غیرمسلمان، از مسیحی و زرتشتی و آن که خدا را قبول دارد باید این دو بال رسیدن به کمال یعنی قرآن و عترت را بپذیرد و این فرمایش پیامبر اسلام (ص) است که آن کسی که می‌خواهد منزل سعادت نصیب او شود به حدیث ثقلین اعتقاد داشته باشد.

صالحی ادامه داد: امروز اگر ما بخواهیم آنچه مکتب سیدالشهدا برای آن تلاش کرد که همان ترویج فرهنگ غنی اسلامی و مانع از بین‌ رفتن دین جدش شود و سبب شد قیام عاشورا برای او اتفاق افتد باید در قرآن جستجو کرد.

 وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ قرآن و اهل‌بیت در جامعه ترویج یابد، اظهار کرد: زبان مشترک همه مسلمانان قرآن است، جامعه مسلمین راه خود را به‌واسطه قرآن پیدا کند و قرآن کریم برای اتکا به مظاهر ظاهری آن نیست؛ بلکه برای تفکر و اندیشیدن و نجات بشریت است.

امام‌جمعه بندرخمیر گفت: امام سجاد (ع) فرمود «اگر همه مردم از شرق تا غرب عالم بمیرند وجود قرآن در کنار من باشد من هرگز احساس وحشت و تنهایی نمی‌کنم» اگر انس با قرآن باشد انسان این‌گونه می‌شود.

صالحی با بیان اینکه باید چه کاری انجام دهیم که در ترویج این غنیمت الهی سهم داشته باشیم، یادآور شد: باید پایگاه قرآن را تقویت کنیم و این پایگاه مساجد هستند و مردم سراغ مساجد بیایند و مسجد منزل و مأوای متقین است.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ