خبر های امروز : 7
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 723
1402-08-05 11:30 http://hormoz.ir/short/Vda5N
ثبت‌نام ۲۲۲ مددجو در نهضت ملی مسکن رودان
رئیس بهزیستی رودان گفت: در نهضت ملی مسکن ۲۲۲ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان مراحل ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

حمیده بازگشا جاودان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توانمند‌سازی و بهبود معیشت خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای معلول و ایتام ساخت مسکن مناسب می‌باشد که سازمان بهزیستی با همراهی نهادهای همکار و تخصیص تسهیلات بلاعوض برای مددجویان واجد شرایط، بستر خانه‌دار شدنشان را تسهیل می‌نماید.

رئیس بهزیستی رودان عنوان کرد: هدف سازمان بهزیستی توانمند‌سازی جامعه هدف خود می‌باشد و در این راستا با اعطای تسهیلات خود اشتغالی و کار فرمایی در تلاش است تا با ایجاد بنگاه‌های اشتغال، درخواست‌های مددجویان را فراهم آورد.

وی افزود: تاکنون ۵۰۱ واحد مسکونی در قالب طرح جامع مسکن برای مددجویان خودمالک ساخته شده که ۳۸ واحد در شهر و مابقی در روستا می‌باشد.

بازگشا جاودان با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن شهرستان رودان ۲۲۲ نفر از مددجویان مراحل ثبت نام خود را نهایی کردند، عنوان کرد: از این افراد ثبت‌نام کننده ۷۰ نفر زن سرپرست خانوار، ۲۵ نفر معلول سرپرست، ۳۵ نفر معلولین ذهنی می‌باشند.

وی با ابراز امیدواری و ضمن سپاس از تلاش کارشناسان حوزه مسکن، جذب ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخت برای ۱۲۸ نفر از مددجویان را مایه افتخار دانست و گفت: به سبب جذب اعتبار بلاعوض ودیعه مسکن با میانگین سرانه ۴۰۰ میلیون ریال جهت ۳۶ نفر راهبری نمودن توانمندسازی را ممکن دانست.

رئیس بهزیستی رودان خاطر نشان کرد: عامل چالش پیش‌روی این موضوعات، عدم وجود اعتبار کافی جهت پوشش ۹۰ نفر از فاقدین مسکن روستایی و ۳۱۳ نفر جاماندگان از ثبت نام می‌باشد.

انتهای خبر/

نظرات