خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
بوی خوراک میگو در کوچه‌ها پیچیده است
این روزها که قیمت ماهی‌ها سر به فلک کشیده و غذای دریایی تبدیل به خوراکی لاکچری شده است؛ اما فراوانی این روزهای میگو سبب شده که از هر کوچه و خیابان در بندرعباس بوی خوراک میگو بیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ هوا که رو به خنکی می‌رود و گرما رخت از تن بیرون می‌آورد فصل خوشمزه هرمزگان با آمدن میگو به بازار آغاز می‌شود.

این روزها با رفتن به بازار ماهی‌فروشان هرمزگان شاهد رونق بازار خرید و فروش میگو هستیم؛ میگوهایی تازه از کسانی که علاقه به غذاهای دریایی دارند دلربایی می‌کند.

هر چند که در تمام بازارهای ماهی‌فروشی در هرمزگان حال و هوای خرید و فروش میگو به راه افتاده است؛ اما ساحل سورو جایگاه ویژه‌ای برای فروش میگو دارد.

صیادان بومی منطقه سورو بندرعباس که این‌روزها به صید میگو مشغول هستند با آمدن از دریا صید خود را در تشت‌های بزرگ قرار داده و به فروش می‌رسانند.

به ساحل بندرعباس رفتیم تا حال و هوای این روزهای ساحل را بررسی کنیم.

گروهی از صیادان از دریا آمده بودند و مشغول کشیدن قایق خود از آب بودن تا در خشکی لنگر بیندازد و با فروش میگوهای خود روزی که خداوند برایشان داده را به دست آورند.

در گوشه‌‌ای دیگر قایقی وجود داشت که زنان و مردان از صیادان ماهی می‌خریدند و بر سر قیمت میگوها با یکدیگر چانه می‌زدند.

طرفی دیگر بانوان زحمت‌کشی نشسته بودند که مشغول پاک کردن میگو بودند؛ چهره‌های شاداب و خوشحال آنها خبر از دورن آنها می‌داد که راضی هستند و از طریق پاک کردن میگو در این فصل برایشان اشتغال ایجاد شده است.

علی ای حال این روزها که قیمت ماهی‌ها سر به فلک کشیده و غذای دریایی تبدیل به خوراکی لاکچری شده است؛ اما فراوانی این روزهای میگو سبب شده که از هر کوچه و خیابان در بندرعباس بوی خوراک میگو بیاید.

هرمزگانی‌ها که علاقه خاصی به غذاهای دریایی دارند این روزها میگوها را با انواع و اقسام روش‌ها می‌پزند و به قول بومی‌ها در حال حاضر فصل خوشمزه است.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ