خبر های امروز : 5
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
بسیج سازندگی ساز اشتغال را کوک کرده است
بانوی کارآفرین هرمزگانی گفت: با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی برای 70 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در میان مشاغل خانگی گوناگونی که وجود دارد حرفه تراش سنگ‌های قیمتی از جمله مشاغلی است که فرد می‌تواند این کسب و کار را با حداقل هزینه راه‌اندازی کند؛ زیرا با کمترین سرمایه و هزینه می‌توان به تولید و تراش سنگ‌های قیمتی اقدام کرد گوهرتراشی از آن دسته مشاغلی است که در صورت حمایت شدن می‌تواند با هزینه بسیار کم زمینه را برای اشتغال مناسب جوانان فراهم کند علاوه بر این می‌توان به صادرات هم فکر کرد.

در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی، ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد؛ ضمن ایجاد اشتغال، منبع درآمد خوبی نیز ایجاد می‌کند. کارگاه آموزشی و تولیدی گوهرتراشی و سنگ و صدف در محلات محروم بندرعباس نیز یکی از این کارگاه‌ها است که به همت «فروغ دریاپیما» یکی از بانوان خوش ذوق و با انگیزه هرمزی تأسیس و راه‌اندازی شده است.

این بانوی کارآفرین، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متولد سال ۱۳۵۱ هستم و به دلیل علاقه‌ام به جواهرات، و با توجه به مطالعات فراوانی که در این زمینه داشتم و اطلاعات زیادی در این باره جمع آوری کردم و تصمیم گرفتم کارگاه گوهرتراشی راه‌اندازی کنم، برای انجام این کار به سرمایه اولیه نیاز داشتم به بسیج سازندگی استان هرمزگان مراجعه کردم و با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، توانستم با خریداری تجهیزات و وسایل مورد نیاز، کارگاهم را راه‌اندازی کنم.

 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ