خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
اهمیت مردم غزه برای مسلمانان ایران و جهان
رسانه‌های غربی با سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به توجیه و حمایت از این رژیم اشغالگر می‌پردازند.

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمد کمالی باغستانی دکتری فرهنگ و ارتباطات و مدرس دانشگاه در یادداشتی پیرامون اهمیت مردم غزه برای مسلمانان ایران و جهان نوشت: مردم غزه به عنوان نماد مقاومت و استقامت شناخته می‌شوند به دلیل تاریخچه طولانی‌مدت مبارزات آنها در برابر اشغالگری و بی‌عدالتی. این منطقه تحت محاصره و فشارهای اقتصادی شدید قرار دارد، اما مردم آن با وجود کمبود منابع، به مبارزه ادامه می‌دهند و این اراده قوی باعث شده تا مسلمانان و حتی برخی از غیر مسلمانان در جهان در حمایت از آنها شده است.

تاریخ و هویت ملی یکی از ویژگی‌های نماد مقاومت بودن مردم غزه است، این مردمان به هویت ملی و تاریخی خود بسیار پایبند هستند و این اعتقاد در برابر اشغال و تنش‌های سیاسی با رژیم صهیونیستی تقویت می‌شود.

مقاومت در برابر محاصره از دیگر ویژگی‌های نماد مقاومت بودن مردم غزه است، چرکه با وجود محاصره اقتصادی و نظامی، مردم غزه به مبارزه خود ادامه می‌دهند و این ویژگی‌ها آنها را به نمادی از استقامت تبدیل کرده است.

مردم غزه به عنوان نماد مقاومت و پایداری در برابر ظلم و بی‌عدالتی شناخته می‌شوند. این منطقه نه تنها به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی‌اش، بلکه به خاطر اراده‌ای که مردم آن در مواجهه با چالش‌های بزرگ از خود نشان داده‌اند، برای مسلمانان ایران و جهان اهمیت ویژه‌ای دارد. 

 قطعاً مردم غزه با وجود محاصره و شرایط سخت زندگی، همواره به مبارزه ادامه داده‌اند و این ویژگی‌ها موجب همبستگی مسلمانان در حمایت از آنها شده است. غزه به عنوان یک نماد مقاومت و استقامت و پایداری در برابر ظلم و نژادپرستی رژیم صهیونیستی مسأله مشترک، بیداری اسلامی و اتحاد میان مسلمانان از مذاهب مختلف را به همراه داشته است. این اتحاد نشان‌دهنده‌ی این است که مسلمانان در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی یک صدا هستند.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر اهمیت حمایت از مردم غزه تأکید کرده و این موضوع را به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی مطرح کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر لزوم حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری تأکید کرده‌اند و روز ۲۹ دی به عنوان روز غزه نامگذاری شده است. این روز فرصتی است برای بیداری مسلمانان و یادآوری اهمیت همبستگی در برابر ظلم.

پیام ما این است که حمایت از مردم غزه، حمایت از اصول انسانی و اسلامی است. غزه نماد حق‌طلبی و وحدت مسلمانان است و باید همواره در خاطر داشته باشیم که ما در برابر ظلم مسئول هستیم. همبستگی و حمایت از یکدیگر می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت در سطح جهانی منجر شود. 

 باید دید چه عواملی باعث شده که رسانه‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سرپوش بگذارند؟ رسانه‌های غربی با سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به توجیه و حمایت از این رژیم اشغالگر می‌پردازند.

برخی از عوامل این رویکرد رسانه‌های غربی می‌توان به روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل اشاره کرد؛ رژیم صهیونیستی یکی از متحدان راهبردی غرب به ویژه آمریکا در منطقه است. این روابط سیاسی و اقتصادی مانع از آن می‌شود که رسانه‌های غربی به طور جدی به نقد اقدامات اسرائیل بپردازند.

رسانه‌های غربی با فضاسازی‌های رسانه‌ای، تلاش می‌کنند تا اقدامات اسرائیل را توجیه کرده و چهره مظلوم‌نمایی از این رژیم ارائه دهند. آنها با طرح موضوعات ثانویه، از پرداختن به ریشه‌های اصلی مسأله فلسطین اجتناب می‌کنند.

رسانه‌های غربی با بی‌توجهی به نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل، به نوعی از این اقدامات حمایت می‌کنند. آنها با طرح ادعاهایی مانند مقابله با تروریسم، سرکوب مقاومت فلسطینی‌ها را توجیه می‌کنند.

رسانه‌های غربی تا حد زیادی تحت تأثیر القائات و فضاسازی‌های رسانه‌های صهیونیستی قرار دارند. آنها با پذیرش روایت اسرائیل، به نوعی در جهت منافع این رژیم حرکت می‌کنند.

در مجموع، روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل، القائات رسانه‌ای به نفع این رژیم، بی‌توجهی به نقض حقوق بشر و تأثیرپذیری از رسانه‌های صهیونیستی، از جمله عوامل اصلی سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

انتهای یادداشت/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ