خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
امام‌جمعه جدید رودان معارفه شد
در آئینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری هرمزگان و فرماندار رودان، امام‌جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این آئین وظیفه یک امام‌جمعه را ترویج فضیلت‌های خوب مردم دانست و اظهار کرد: مردم رودان ولایت‌مدار و عاشق ولایت هستند و همواره نمونه و الگویی برای هرمزگان بودند و تاریخ دوران دفاع مقدس فداکاری‌های جوانان رودان را فراموش نخواهد کرد.
 وی افزود: شهدای بسیار از این دیار به‌ویژه سردار شهید حاجبی در آسمان انقلاب می‌درخشند، مردم رودان در عشق و محبت به اهل‌البیت سرآمد هستند و آنها با عشق و محبت اهل‌بیت می‌شناسند.
 حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری یک خط‌مشی روشن شده و آن این است که نمازجمعه قرارگاه بصیرت‌افزایی و وحدت و عشق به امت است و در هر شهری که نمازجمعه باشد نشانگر وحدت مردم است که در این کنگره هفتگی مردم حضور پیدا می‌کنند تا همه سیاست و عشق به اقدس الهی را بیاموزند.
 وی یادآور شد: قطعاً یکی از تکالیف اصلی ائمه جمعه این است که نگذارند که این سنگر به تفرقه کشیده شود.
 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: امروز ائمه جمعه سراسر استان منشأ وحدت هستند و جوانان ارزشی ما که به‌عنوان امامان جمعه در این سنگر قرار دارند، نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.
 وی در ادامه گفت: همان‌طور که معمار کبیر انقلاب فرمودند اگر این انقلاب یک دستاورد بیشتر نداشت آن نبود جز اینکه خداوند متعال به برکت انقلاب چتر نمازجمعه را بر ما گستران برای ما کافی بود و این اهمیت نمازجمعه را نشان می‌دهند.
 حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تأکید کرد: امروز دشمن، امپراتوری رسانه را در اختیار دارد و ملت ایران اسلامی را تخریب می‌کند؛ اما در نقطه مقابل در روز جمعه نمازجمعه تمام فتنه‌های دشمن را برملا می‌کند و بدانید که نمازجمعه وظیفه‌اش بصیرت‌افزایی است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان رودان افزود: رودان یکی از شهرستان‌هایی است که نمازجمعه در آن باشکوه برگزار می‌شود و باید مردم این پایگاه وحدت را روزبه‌روز قوی‌تر کنند و روح دیگری راه نمازجمعه بدهند که نمازجمعه دشمن را مأیوس می‌کند.
 وی با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام دری در مدت حضور خود به‌عنوان امام‌جمعه رودان گفت: به حمدالله طی مدت حضور وی در رودان حتی یک‌کلام تفرقه‌انگیز از این تریبون به گوش نرسید، وی همیشه در دل مردم و با مردم بود.
 احداث مصلی رودان باید محقق شود
 وی در ادامه یکی از دغدغه‌های بزرگ را احداث مصلی در شهرستان رودان دانست و ادامه داد: دست نیاز خود را به سمت مردم شریف رودان دراز می‌کنم تا در کنار همدیگر این امر مغفول مانده تحقق‌یافته تا برای آیندگان به یادگار بماند.
 امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: با همراهی استاندار هرمزگان و همراهی نمایندگان سهم صنایع از مسئولیت‌های اجتماعی در استان به اجرا درآمده است؛ اما تا هدف مطلوب همچنان فاصله دارد و در شهرستان‌هایی مانند رودان که صنعت وجود ندارد و مهد کشاورزی است هم نباید مسئولیت‌های اجتماعی کشاورزان و باغداران فراموش شود.
 حجت‌الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: البته کشاورزان رودان در همه برنامه‌های فرهنگی نقش‌آفرینی کرده‌اند و با حضور آنها در مسئولیت‌های اجتماعی به رونق توسعه و پیشرفت کمک خواهد تا شاهد یک تحولی در ابعاد مختلف شهرستان داشته باشیم.
 
 در این آئین، از تلاش‌های ۵ساله حجت‌الاسلام مهدی دری به‌عنوان امام‌جمعه رودان تجلیل و حجت‌الاسلام محمد بارانی (امام‌جمعه سابق پارسیان) به عنوان امام جدید رودان معرفی شد.
 
 انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ