خبر های امروز : 3
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
اربعین فرصتی برای جهانی‌سازی آرمان سیدالشهدا است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حاجی‌آباد گفت: ماجرای اربعین که به دنبال احیاء، نشر و جهانی‌سازی آرمان سیدالشهدا(ع) است از نخستین سال واقعه کربلا مورد شدیدترین حملات دشمنان اسلام قرار گرفته است.

سجاد دهقانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با اشاره به اینکه هر ساله با فرارسیدن ایام اربعین سیدالشهدا(ع)  جوش و خروش توصیف‌ناپذیری در میان دوستداران حسینی موج می‌زند، اظهار کرد: اربعین حسینی در واقع هدیهٔ الهی به بشریت است و در هیچ کشور و مکتبی و در هیچ کنگره و تجمعی به‌اندازه اربعین حسینی میلیون‌ها انسان دلداده، عاشق و داوطلب وجود ندارد.

 وی افزود: ماجرای اربعین که به دنبال احیاء، نشر و جهانی‌سازی آرمان سیدالشهدا(ع) است از نخستین سال واقعه کربلا مورد شدیدترین حملات دشمنان اسلام قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حاجی‌آباد مطرح کرد: حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و کودکان در پیاده‌روی اربعین، نقش اساسی در تعیین نوع نگاه فردی و اجتماعی آنان به دلیل توجه به سبک، سیره و راه و روش سیدالشهدا(ع) دارد، به همین دلیل دشمنان اسلام و تشیع سعی دارند نسبت به نهضت اباعبدالله الحسین(ع) شک و تردید ایجاد کنند.

دهقانی بیان کرد: اربعین بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین حرکت فرهنگی در جهان است و حتی در کشورمان توانسته تأثیرات زیادی بر رویکرد جامعه ایران اسلامی داشته باشد.

وی اضافه کرد: می‌توان گفت اربعین فرصت طلایی برای بازخوانی نهضت حسینی به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان امروزی است، جوانانی که با هر دیدگاهی پایه ثابت عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حاجی‌آباد ادامه داد: پرسش‌های زیادی درباره پیاده‌رویی بزرگ اربعین حسینی مطرح می‌شود که چرا با وجود احتمال حملات تروریستی و خطر تکفیری‌ها در مسیر نجف تا کربلا باز هم میلیون‌ها انسان این تهدیدات را به جان می‌خرند و با جان دل به پیاده‌رویی اربعین می‌روند و یا علیرغم اینکه پیاده‌روی اربعین مختص شیعیان است؛ چرا هزاران نفر از پیروان مذاهب امت اسلامی و حتی پیروان سایر ادیان مثل مسیحیان خود را به کربلا می‌رسانند و در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

 دهقانی بیان داشت: اهل‌سنت عراق در مسیر نجف تا کربلا تمام امکانات مادی و معنوی خود را در اختیار زائرین اربعین قرار می‌دهند و در خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) از یکدیگر سبقت می‌گیرند و باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی از سوی رسانه‌های غربی تحریم و تحریف می‌شود، همه اینها نشان‌دهنده این است که اجتماع و پیاده رویی بزرگ اربعین حسینی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال به جامعه ما است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر عاشقان زیادی راهی دیار عشق و بندگی می‌شوند و هزاران ارزش اخلاقی و بندگی را در وجود انسان‌ها احیاء می‌کند، گفت: ارزش‌های اخلاقی مانند احسان، کمک به دیگران، استقامت، صبر، ایستادگی و اتحاد که همه این‌ها را در اربعین می‌بینیم و دشمنان چشم دیدن این ارزش‌ها را ندارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حاجی‌آباد تأکید کرد: اربعین حسینی یک‌زمان استثنایی برای تجدید عهد با سرور آزادگان جهان اباعبدالله‌ الحسین(ع) است که باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم و در حال حاضر نیز ما هم باید به دنبال این باشیم که مردم غزه و فلسطین را رها نکنیم و با تمام توان برای نجات آن‌ها تلاش کنیم؛ چرا که کمک به مردم غزه امتداد راه اباعبدالله الحسین(ع) است.

 انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ