خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
اربعین زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است
فرمانده ناحیه بسیج کیش گفت: اربعین می‌تواند برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی کار را تسهیل کند، علاوه بر ابعاد اجتماعی و جامعه‌شناسی در بعد فردی و آثار معنوی بر افراد آن‌چنان تأثیری دارد که راه چندین ساله را چندروزه طی می‌کند.

محمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» در رابطه با مشارکت مردم در اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین در کلام معصومین از نشانه‌های مؤمنین است و این حرکت بزرگ و اجتماع مردمی انعکاس این مدار پایبندی به ارزش‌های دینی است که توسط مؤمنین و با مدیریت امت اسلامی انجام می‌شود. 
 
 وی افزود: مشارکت مردم در اربعین بسیار حرکت بزرگ و بی‌نظیر در دنیا است، آن هم بر اساس معیارهای اعتقادی که هر روز هم در حال پررنگ‌تر شدن است.
 
میرزاده خاطرنشان کرد: اربعین می‌تواند برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی کار را تسهیل کند، علاوه بر ابعاد اجتماعی و جامعه‌شناسی در بعد فردی و آثار معنوی بر افراد آن‌چنان تأثیری دارد که راه چندین ساله را چندروزه طی می‌کند.
 
 وی ادامه داد: این رسم مبارک و پربرکت از نعمت‌های بزرگ الهی است که باید قدر دانسته شود و هر فردی به میزان توان خود برای بهتر برگزارشدن آن گام بردارد.
 
 فرمانده ناحیه بسیج کیش اشاره کرد: بسیاری از مکاتب دنیا به نظریه‌های مختلف سال‌ها تلاش کرده‌اند اثراتی شبیه به این را برای افراد ایجاد کنند؛ اما موفق نشده‌اند و به انحراف رفته‌اند.
 
 وی تصریح کرد: قدردان این نعمت باشیم و این جزء همان امانت‌ها و یادگاری‌های پیامبر رحمت و مهربانی بود که وعده داشتن این نعمت را از طریق وجود مبارک اهل‌بیت (س) برای مؤمنین داده‌اند.
 
میرزاده گفت: زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند، مهم‌ترین رسالتی که بر عهده زنان خصوصاً بر عهده حضرت زینب (س) و اهل‌بیت امام حسین (ع) گذاشته شده بود، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند، پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند، وظیفه جهادگری و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود؛ اما بعضی از زنان حاضر در صحنه کربلا با حضور در میدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خویش را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.
 
 وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در صحنه کربلا امام حسین (ع) در مقابل کافران و مشرکان ایستادگی کردند در حال حاضر شاهد هستیم که همچون قیام امام حسین (ع) مردم غزه در مقابل شیطان دوران ایستادگی می‌کنند و یقیناً این پیام را از عاشورا دریافت کردند.
انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ