حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/05/12 | 2024/08/02

Logo

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان خبر داد:

هزینه‌کرد ۳ میلیاردی برای حمایت از زوج‌های نابارور

هزینه‌کرد ۳ میلیاردی برای حمایت از زوج‌های نابارور

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم، ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری در هرمزگان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی استان هرمزگان، غلامعباس مومنی اظهار کرد: طی دستورالعمل حمایت از زوج‌های نابارور، مصوبه دولت سیزدهم، یک‌هزار و ۳۷۵ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شد.

وی افزود: در طرح فوق، چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده‌ که شامل «آ یو آی»، «آی وی اف»، «میکرو انجکشن»، «فِت یا انتقال جنین یخ‌زده» است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: براساس این طرح، ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌ها به مراکز خصوصی طبق تعرفه مراکز خصوصی و همچنین ۹۰ درصد هزینه مراکز عمومی غیردولتی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای بخش عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود.

مؤمنی ادامه داد: بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی هرمزگان می‌توانند با مراجعه به مرکز ناباروری بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از خدمات آن‌ بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.

پرداخت ۲۵۵ میلیارد ریال هزینه بستری بیماران سالمند در مراکز دولتی و دانشگاهی

وی در ادامه گفت: بر اساس طرح حفاظت مالی که از اسفندماه سال ۱۳۹۹ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای کلیه بیماران بیمه‌شده تامین اجتماعی که آن شهرستان فاقد مراکز ملکی بوده قابل پرداخت است.

مؤمنی در ادامه افزود: همچنین هزینه بیماران ۶۵ سال و بالاتر در کلیه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی حتی شهرستان‌های دارای مرکز ملکی قابل پرداخت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: در این راستا، از ابتدای اجرای طرح تاکنون در استان هرمزگان ۶۴.۷۴۴ پرونده مشمول طرح تشکیل شده که به‌ صورت رایگان بستری شدند و مبلغ ۲۵۵میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال هزینه شده است. البته بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند.

 وی گفت: بر این اساس، بیمه‌شده‌های ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی باشد هم می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

مؤمنی ادامه داد: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰۰ درصد هزینه درمانی بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، اوتیسم، ام اس و پروانه‌ای رایگان است. در این راستا، برای بیمه شدگان هرمزگانی، ۶۸۴ نفر پرونده برای بیماران خاص تشکیل و مبلغ ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: هزینه درمان بیماران رادیوتراپی و شیمی‌درمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند نیز از دیگر خدماتی است که به‌صورت کامل توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مؤمنی به دیگر خدمات دولت سیزدهم در بخش درمان اشاره و بیان کرد: بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس از سال ۱۴۰۱ شروع اجرای طرح بهسازی سه بخش به مساحت یک هزار و ۸۳۰ متر مربع و به ارزش ۲۰۰ میلیارد و در هفته تامین اجتماعی امسال به بهره‌برداری رسید.بر اساس طرح حفاظت مالی که از اسفندماه سال ۱۳۹۹ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای کلیه بیماران بیمه‌شده تامین اجتماعی که آن شهرستان فاقد مراکز ملکی بوده قابل پرداخت است.

وی در پایان گفت: همچنین هزینه بیماران ۶۵ سال و بالاتر در کلیه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی حتی شهرستان‌های دارای مرکز ملکی قابل پرداخت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از