خبر های امروز : 9
اجتماعی | - شماره خبر : 5323
1403-07-19 10:59 https://hormoz.ir/short/46KQD
مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:
برگزاری مانور آمادگی صنعت آب و برق جنوب کشور
مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله صنعت آب و برق جنوب کشور هفتم و هشتم آذرماه سال جاری در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، با حضور مهرداد حسن‌زاده مدیرکل بحران استانداری هرمزگان و جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل آب و فاضلاب استان نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مانور آمادگی در برابر زلزله صنعت آب و برق جنوب کشور به میزبانی هرمزگان در سالن جلسات آب منطقه‌ای برگزار شد.

مدیرکل آب منطقه‌ای بیان کرد: این مانور برای اولین‌بار به میزبانی هرمزگان در هفتم و هشتم آذرماه سال جاری در منطقه شرق استان شمیل و نیان بندرعباس تا گوربند میناب برگزار خواهد شد.

عیدانی ادامه داد: مانور آمادگی در برابر زلزله در سطح ملی و با پشتیبانی و همکاری بین‌بخشی با استان‌های معین کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در هرمزگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آب و برق منطقه‌ای و توزیع برق و نیروگاه‌های بندرعباس و هرمزگان و آب و فاضلاب در این مانور آمادگی زلزله مشارکت دارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان مهم‌ترین اهداف حضور گروه مجهز عملیاتی این شرکت را ارتقا آمادگی همکاران شرکت جهت مواجهه با شرایط اضطراری نظیر زلزله، شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد همکاران در برخورد با وضعیت اضطراری ایجاد شده و افزایش تعامل و همکاری بین‌بخشی با استان‌های معین در زمان وقوع حوادث مشابه برشمردند.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: بندرعباس محل برگزاری اولین مانور منطقه‌ای جنوب کشور در حوزه آب و برق اعلام کرد که در ارتقای سطح آمادگی استان تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: این مانور در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور و گام چهارم از برنامه استانی آمادگی پاسخ به بحران برنامه‌ریزی‌شده است.

حسن‌زاده اهداف برگزاری این مانور را ویژه دانست و ادامه داد: ویژگی این مانور اختصاصی‌بودن آموزش‌ها، عمل‌ها و عکس‌العمل‌ها در شرایط بحران بر اساس سناریوی نزدیک به واقعیت در حوزه آب و برق است که برنامه‌ریزی برای شرایط اضطرار، سنجش آمادگی سازمان‌های مجری و چگونگی به‌کارگیری تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها به هنگام بروز حوادث و بحران‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای آن خواهد بود.

وی در خصوص زمان برگزاری و شرکت‌کنندگان این مانور گفت: هفتم آذرماه تمامی شرکت‌های دولتی و خصوصی حوزه آب و برق همچنین متولیان بخش امداد و نجات، امنیت و انتظامی در این مانور مشارکت خواهند کرد.

حسن‌زاده در پایان یادآور شد که تعداد ۴۲ مانور استانی و ۲۲۷ مانور شهرستانی، شامل مانور عملیاتی و دور میزی است در سال ۱۴۰۲ در سطح استان هرمزگان برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظرات