خبر های امروز : 7
اجتماعی | - شماره خبر : 5186
1403-07-08 09:37 https://hormoz.ir/short/N30yW
فعالیت بیش‌از ۳۰۰۰ مربی در هرمزگان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان بر هم‌افزایی بیشتر صنایع، کارگاه‌ها و ... با این اداره کل تأکید کرد و گفت: بیش از ۳۰۰۰ مربی در بخش دولتی و غیردولتی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمد بذرافشان صبح در نشست خبری، مهارت‌آموزی را کلید اصلی اشتغال عنوان کرد و گفت: نگاه تقاضامحوری در حوزه آموزش و مهارت، داریم، بنابراین هم‌زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی در بازارهای رقابتی، به دنبال شناسایی نیازهای شغلی استان و هم‌افزایی مهارت‌آموزی هستیم.

وی در ادامه افزود: در کنار مهارت‌های سخت همچون جوشکاری، اتومکانیک، و... مهارت‌های نرم نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، و... در دستور مهارت‌آموزی قرار دارد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان تصریح کرد: بر اساس نیازها، می‌بایست جهش تولید به سمت جهش آموزش سوق یابد، از همین رو مقرر شده کارگاه هوش مصنوعی دولتی استان با هدف ارتقای سطح بینش و دانش نوجوانان و جوانان تا پایان سال جاری ایجاد شود.

 بذرافشان، با تأکید بر اینکه ایجاد خانه خلاق یکی دیگر از برنامه‌های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان نام برد و بیان کرد: درصورتی که نگاه تحولی به حوزه تولید و کیفیت اشتغال داریم ضروری است دیدگاه تحولی آموزشی داشته باشیم، البته ایجاد خانه خلاق با کارگاه‌های مهارت‌بنیان در تعامل با پارک علم و فناوری، بدون شک می‌تواند در اشتغال‌زایی اثرگذار باشد.

وی بر ارتقاي سطح بینش و دانش جامعه هدف نیز تاکید کرد و افزود: ۱۹ گروه جدید نحت چتر حمایتی آموزش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان درآمده‌اند که دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و خانواده‌های آنان، و ... از جمله این گروه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: یکی از افتخارات استان این است هرمزگان از استان‌های پیشرو در تدوین سند حرفه‌ای است، همچنین در سال ۱۴۰۲ در برنامه اجرایی، موفق به کسب رتبه اول کشوری شدیم، به گونه‌ای که از تعداد ۷۲ برنامه، حدود ۵۰ برنامه اجرا شد، البته در سه ماهه نخست امسال نيز این رتبه را کسب کرده‌ایم.

بذرافشان در پایان تصریح کرد: در بخش دولتی، ۷۰ مربی و در بخش غیردولتی نيز حداقل ۳ هزار مربی به امر مهم آموزش مهارت‌های لازم به علاقمندان در رشته‌های مختلف در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند. 

انتهای خبر/

نظرات