حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

عصای پیری

عصای پیری

فرزند صالح، عصای پیری والدین است، لذا تربیت دینی و قرآنی فرزندان توسط والدین باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ پیری جمعیت یکی از معضلاتی است که به دلیل کمبود فرزند و جمعیت در یک کشور رخ می‌دهد و پایه‌های اقتدار کشور را از بین می‌برد و مولفه قدرت از دست آن کشور می‌رود به عنوان مثال در کشور ژاپن به عنوان یک کشور ثروتمند و کشوری که توانایی ایستادن روی پای خود را دارد و امروز مبلغ قابل توجهی از بودجه خود را صرف سالمندان می‌کند جمعیتی که به سن پیری رسیده و نمی‌توانند تولیدکننده باشند، قادر نیستند از اقتدار کشورشان دفاع کنند و در تولید علم نیز نمی‌توانند موثر باشند، کشور ژاپن به سمت پیری پیش می‌رود و برای یک کارگر ساده محتاج هستند که از کشورهای دیگر تأمین کنند، همچنین در بحث امنیت، هیچ کشوری امنیت خود را به دست بیگانگان نمی‌سپارد؛ اما این‌ها نیرو ندارد و مجبورند این کار را بکنند. 

به همین دلیل است که دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر فرزندآوری و افزایش جمعیت دارد همگان معتقدیم که رزق و روزی فرزندان دست خداست و زمانی که انسان‌ها به مرحله پیری می‌رسد به حضور فرزندان خود نیاز دارد و هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشد پدر و مادر خدمات بیشتری دریافت می‌کنند انسان در سن جوانی به کسی نیاز ندارد؛ اما در سنین کهنسالی بدون شک به فرزندان خود نیاز دارد.

تشکیل جمعیت زیاد همراه با تربیت از ضروریات است

تشکیل جمعیت زیاد همراه با تربیت از ضروریات است اگر تربیت صحیح و بر اساس مبانی اسلام باشد بسیار خوب است در غیر این صورت، به عنوان یک معضل در جامعه مطرح خواهد شد.

فرزند صالح، عصای پیری والدین است، تربیت دینی و قرآنی فرزندان توسط والدین باید مدنظر قرار گیرد.

جمعیت قدرت می‌آورد، اهمیت این موضوع را می‌توان از آنجایی فهمید که دشمن امروزه برای کم کردن جمعیت تبلیغات فراوانی انجام می‌دهد، این موضوع را صرفاً در کشورهای اسلامی پیاده‌سازی می‌کند، کشورهای صنعتی و حتی سازمان‌های بین‌المللی نیز به تحقق این هداف شوم دشمن که همان عدم فرزندآوری است، کمک می‌کنند.

رزق و روزی فرزندان دست خالق‌شان است

برخی اذعان دارند که فرزندآوری هزینه دارد، درست است اما رزق و روزی فرزندان دست خالق‌شان است، جنگ را مردم اداره کردند و کشور را از هنگامه خطر نجات دادند، چون دلسوز کشورشان هستند و از کشور خود دفاع می‌کنند، بیگانگان در چنین شرایطی، اقدامی انجام نمی‌دهند چون وطن‌شان نیست که بخواهند از جان و مال خود در حفظ کشور مایه بگذارند.

دین مبین اسلام بر امر مهم فرزندآوری تاکیدات فراوانی داشته و برای این موضوع، جایگاه ویژه‌ای قائل شده که در بین آیات و روایات مشاهده می‌کنیم.

پیرامون ریشه‌های عدم میل به فرزندآوری باید گفت برخی خانواده‌ها دلایل زیادی را برای عدم میل به فرزندآوری عنوان می‌کنند که نخستین این دلیل عدم اعتماد به پروردگار است، به اندازه یک پزشک به خداوند اعتماد نداریم اگر اعتماد داشتیم در امر فرزندآوری تا این حد به خدا بی‌اعتماد نبودیم.

 تبلیغات سوء دشمنان و شبیه خونی که بدخواهان نظام علیه فرزندآوری به کار گرفته‌اند

عامل دوم، تبلیغات سوء دشمنان و شبیه خونی که بدخواهان نظام علیه فرزندآوری به کار گرفته‌اند، به گونه‌ای که خانواده‌های دارای فرزند زیاد را گرفتار و بدبخت معرفی می‌کنند و جایگاه زن بودن و مادر بودن را زیر سوال برده و خدشه‌دار می‌کنند و این جایگاه را تا حدی تنزل داده که از جایگاه مقدس مادر به عنوان کلفت نام می‌برند. 

لذا مقام معظم رهبری با هوشمندی کامل امر مهم جهاد تبیین و روایت خوب را مورد تاکید قرار دادند، اگر این منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و روایت خوب به درستی صورت نگیرد دشمن ما را روایت می‌کند و آنگونه که دوست دارد ما را روایت کرده و به جهانیان معرفی می‌کند.

برخی کشورها که فریب شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را خورده‌اند امروز برای جایگاه فرزند پدر و مادر، ارزشی قائل نیستند لذا خانه سالمندان‌شان شلوغ است چون فرزندان تحمل نگهداری والدین خود را ندارند و بزرگترین آرزوی پدر و مادر، دیدن فرزندانشان است.

دشمنان قصد دارند همین بلا را به سر کشور اسلامی به ویژه ایران عزیزمان بیاورند، لذا با استفاده از رسانه‌های معاند، دست تبلیغات گسترده علیه فرزندآوری زده و شبانه‌روز، نا امیدی را در جامعه پمپاژ می‌کنند، می‌بایست به‌جای اعتماد به دشمن و شبکه‌های معاند که با ساختن فیلم و روایت ناصحیح فرزندآوری را در پیش چشمان همگان، امری ناپسند جلوه می‌دهند به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت اعتماد کنیم، اینان که به فرزندآوری میلی ندارند به خداوند هم توکل ندارند و به آنچه خداوند در خصوص فرزندآوری بیان کرده، بی‌‌اعتماد هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از