حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/04 | 2024/08/25

Logo

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی‌ ملی جغین
رئیس اداره منابع طبیعی رودان خبر داد:

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی‌ ملی جغین

رئیس منابع طبیعی رودان از رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی روستای چاه کمال بخش جغین در تاریخ ۳ شهریورماه به ارزش ۶۵ میلیارد ریال خبر داد.

حسین محسنی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: به دنبال کسب گزارش مبنی بر تصرف غیرمجاز بخشی از اراضی ملی در روستای چاه کمال جغین، رسیدگی موضوع به‌صورت ویژه توسط مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفت. 

وی افزود: افرادی بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف اراضی ملی مازاد بر واگذاری به میزان ۱۳ هکتار کردند که با بررسی کارشناسان ارزش آن ۶۵ میلیارد ریال برآورد شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان بیان کرد: در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع ملی شده طی حکم شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان رودان و براساس وظیفه ذاتی خود و تلاش مأموران یگان حفاظت به اتفاق کارشناس واحد مهندسی این اداره نسبت به اجرای حکم و رفع تصرف مساحت ۱۳ هکتار اراضی منطقه جغین اقدام و اراضی ملی را ید متصرفین خارج کردند.

وی ادامه داد: حفظ بیت‌المال و اراضی دولتی از دست سودجویان همواره با جدیت در دستور کار قرار دارد.

محسنی‌زاده همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره و عنوان کرد: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظتی است و با هر گونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد قانونی می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفنی ۱۵۰۴(کد امداد جنگل) تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از