حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم:

رئیس‌جمهور، دولتی مانند دولت شهید رئیسی تشکیل دهد

رئیس‌جمهور، دولتی مانند دولت شهید رئیسی تشکیل دهد

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: از رئیس‌جمهور منتخب توقع داریم دولتی در تراز دولت شهید رئیسی انتخاب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: در آستانه تحلیف رئیس‌جمهور منتخب هستیم، اگر که یک نگاهی گذرا به عملکرد دولت‌ها تا این اواخر بیندازیم متوجه می‌شویم که قبل از دولت شهید رئیسی، یک دولتی هشت سال سر کار بود، که می‌گفت نمی‌توانیم، نمی‌شود، نمی‌گذارند و امثال اینها و کشور را به عقب بردند.

وی در ادامه افزود: این دولت، کسانی را در رأس قرار داد که به جای عزتمندی در سیاست خارجی و اقتدار کشور، زانوی ملتمسانه زدند و از عده‌ای خواهش و تمنا کردند، همه چیز را به تحریم ربط دادند و با گفتن کلمه «نمی‌توانیم» آیه یس می‌خواندند.

 عضو هیأت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم در ادامه تصریح کرد: لذا مردم دچار مشکل شدند، خیلی‌ها ترک فعل کردند، امید را از جوانان گرفتند، مردم ناامید و سرخورده شدند و وضع معیشت‌شان به شدت تحت تاثیر قرار گرفت، در یک زمانی، یک یارانه‌ای می‌دادند که نزدیک ۱۰ الی ۱۲ دلار می‌شد علیرغم اینکه ارزش پول ما تا این اندازه پایین آوردند به دوازده دلار می‌شد.

دولت شهید رئیسی «ما می‌توانیم» را محقق ساخت 

غلامی اضافه کرد: اما یک دولتی هشت سال به‌عنوان دولت امید و تدبیر سر کار آمد یارانه مردم، یک دلار شد، در این دولت، شاهد صف‌های طولانی مردم برای دریافت یک عدد مرغ بودیم، خیلی زشت بود که مردم برای خرید شکر و مرغ و امثال اینها در صف طویلی می‌ایستادند و با کارت ملی، اقلام مورد نیاز را دریافت می‌کردند، دولت مزبور، معضلاتی را برای کشور ایجاد کردند.

شهید جمهور اهل کار و تلاش بودند 

وی همچنین ادامه داد: بعد از آن دولت، دولت دیگری به نام دولت شهید رئیسی روی کار آمد که معتقد بود «ما می‌توانیم» و این فعل را عملیاتی کرد، افرادی انتخاب کرد که جهادی کار کردند، بدنه دولت و شخص رئیس‌جمهور، اهل کار و تلاش بودند.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: در دولت شهیدرئیسی، تعطیلاتی در کار نبود و صبح و شب هم نمی‌شناخت، کارکرد و بر اساس گزارشات منابع خارجی، اعم از سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و امثال اینها اعلام کردند که روند رشد ایران درحال بهبود است. 

دولت سیزدهم صفوف طولانی کالاهای اساسی را برچید 

غلامی افزود: در دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور شهید در تراز انقلاب و جهادی به خوبی، جهادی کار کرد و در این دولت از صف طولانی مرغ، شکر و ... خبری نبود.

وی یادآور شد: متأسفانه حادثه‌ای رخ داد و ایشان به شهادت رسید و مردم بار دیگر در انتخابات شرکت کردند و رئیس‌جمهور دیگری را برگزیدند، بر اساس قانون و اساس آنچه که رهبری گفتند که بایستی کمتر از ۵۰ روز تکلیف مشخص شود، در این مدت، دولت سیزدهم امانتداری کرد. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم بیان داشت: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و مسعود پزشکیان در بین چهار کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخاب شد، لذا انتظاری که از رئیس‌جمهور منتخب می‌رود این است که دولتی در تراز دولت شهیدرئیسی تشکیل دهد.

غلامی تصریح کرد: دولت هشت ساله تدبیر و امید باید باعث عبرت شود، لذا رئیس‌جمهور منتخب باید وزرایی در تراز انقلاب اسلامی را انتخاب کند و بر اساس آنچه که شعار داد عمل کند، همگان از پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب حمایت و کمک می‌کنیم و از وی می‌خواهیم با انتخاب افراد در تراز انقلاب اسلامی و همچنین در تراز دولت شهیدرئیسی، چرخه خدمت به مردم متوقف نشود.

رئیس‌جمهور منتخب افراد پاکدست را انتخاب کند

وی گفت: در دولت سیزدهم در همه زمینه‌ها رشد داشتیم و رئیس‌جمهور منتخب نیز می‌بایست کسانی انتخاب کند که پاکدست باشند، آنچه که رهبر معظم انقلاب نسبت به دوره شهیدرئیسی فرمودند که یک رژیم تراز انقلاب بوده به واسطه تلاش، کار و انتخاب افراد پاکدست بود و رئیس‌جمهور منتخب این مهم را در دستور کار خود قرار دهد. 

کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: یک بار عبرت گرفتیم کافی است، فرصت‌ها اندک است و در صورت سهل‌انگاری، فرصت‌ها از دست می‌رود، ضمن حمایتی که از پزشکیان به عنوان منتخب مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داریم از وی می‌خواهیم که در سمت صحیح خدمت بایستد.

موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور منتخب به‌موقع بود

غلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب تا به اکنون خوب کار کرده و اظهارنظر و موضع‌گیری‌هایی که در سیاست‌های داخلی و خارجی داشته، جای تشکر دارد؛ اما متوجه باشد افرادی در بدنه دولت بکار بگیرد که عزتمندانه برخورد کنند، در سیاست خارجی نیاز نیست که ذلیلانه برخورد کنیم، بلکه باید عزتمندانه از کشورمان و هموطنانمان دفاع کنیم و آنچه را که در خور و شأن ایران اسلامی است به دنیا معرفی کنیم.

کارگزاران سیاست خارجی دولت چهاردهم باید عزتمندانه به پیش بروند 

وی افزود: پس کارگزاران خارجی ما کسانی انتخاب شوند که عزتمندانه به پیش بروند و در مسائل کشور کسانی انتخاب نکنیم که دلبسته غرب و آمریکا باشند و نگاهشان نسبت به کشور، همان نگاه به آمریکا و غرب باشد و یا بر اساس تشرها و اظهار آنان عمل کنیم، این بسیار خطرناک است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم در ادامه تأکید کرد: نگاه باید به مردم و درون کشور و دارایی‌های خودمان باشد، باید به عزتمندی مردم نگاه کرد نه اینکه ببینیم آمریکا چی می‌گوید، این چنین شد ما دوباره دچار ضعف خواهیم شد.

غلامی بیان کرد: وزرای دولت چهاردهم باید از بین افرادی انتخاب شوند که به پیشرفت و رشد کشور علاقه‌مند هستند، کسانی که برای خدمت به کشور عزم‌شان را جزم کرده‌اند نه اینکه چند صباحی برای رزومه کاری خود، سرکار بیایند.

وی همچنین تاکید داشت: در بدنه دولت چهاردهم، افرادی انتخاب نشوند که به دنبال امنیت و آسایش خودشان باشند، بلکه کسانی در رأس کار قرار گیرند که خودشان را فدا کنند تا مردم آرامش داشته باشند، همچون شهید خدمت که خود را برای مردم فدا کرد.

استاد دانشگاه هرمزگان گفت: یکی از امتیازاتی که امروز در مباحث سیاست خارجی و جبهه مقاومت شاهد هستیم اینکه رئیس‌جمهور منتخب، بسیار هوشمندانه عمل کرد و سبب امیدواری در خصوص جبهه مقاومت شد.

وی ادامه داد: شاید نگرانی‌هایی بود که بعد از رئیس‌جمهور سرافراز، شهیدرئیسی، در بحث جبهه مقاومت خللی ایجاد شود بود، اما رئیس‌جمهور منتخب مردم، هوشمندانه و بسیار خوب عمل کرد، حتی با صدور پیام‌ها و همچنین برقراری تماس‌های تلفنی با فرماندهان جبهه مقاومت، شرایطی عزتمندانه و امیدوارکننده‌ای را ایجاد کرد و آن هم دفاع همه‌جانبه از جبهه مقاومت بود که امیدواریم که این هم به صورت خیلی خوب ادامه پیدا کند.

غلامی بیان کرد: امروز جبهه کفر و اسلام است، امروز جبهه مقاومت را در راستای جبهه اسلام می‌دانیم و مبارزه جبهه اسلام با کفر، استکبار و آمریکا و اسرائیل پررنگ است، امید است سرانجام نیک فرا برسد و فرجام آن نیز نابودی اسرائیل جنایتکار باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از