خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
تعمیر و آب‌اندازی ۱۷ ‌فروند انواع شناور زیرآبی
این روزها اسم هرمزگان در محافل مهم کشوری و بین‌المللی نیز درخشان بوده و جوانان این خطه از جنوب توانسته‌اند با اتکا بر توان داخلی بهترین کشتی‌ها را ساخته و یا تعمیر آن را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ هرمزگان در جنوبی‌ترین نقطه کشور قرار دارد و همجواری با دو دریای بزرگ عمان و خلیج فارس و دارا بودن ۱۴ جزیره این استان را از لحاظ استراتژیک به منطقه‌مهم تبدیل ساخته است.

این روزها اسم هرمزگان در محافل مهم کشوری و بین‌المللی نیز درخشان بوده و جوانان این خطه از جنوب توانسته‌اند با اتکا بر توان داخلی بهترین کشتی‌ها را ساخته و یا تعمیر آن را انجام دهند.

روزگاری در بندر شهید رجایی و باهنر مملو بود از مهندسان خارجی که کارهای مهم بنادر از جمله نظارت را برعهده داشتند؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی دیگر خبری از مهندسان خارجی نبوده و جوانان این مرز و بوم با تکیه بر توان و غیرت خودشان به تعمیر و نگهداری، ساخت و به آب اندازی انواع شناورها و کشتی‌ها را انجام می‌دهند.

چه زیبا پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد و علم در صنعت دریا و دریانوردی را نیز مردمان ایران زمین توانسته‌اند آن را به دست بیاورند و جزو بهترین‌ها در دنیا باشند.

یکی از عملیات‌های مهم که در بنادر هرمزگان صورت می گیرد تعمیرات زیرآبی و به‌آب‌اندازی شناورها در بندر شهید رجایی است که در این باره معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری در راستای حفظ توان عملیاتی بنادر ۱۷ فروند انواع شناور بعد از تعمیرات زیرآبی به آب‌اندازی(داکینگ) شد.

وی با اشاره به اینکه این شناورها شامل پنج فروند یدک کش که ۴ فروند آن مربوط به بنادر بوشهر و بندر امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: یدک‌کش‌های نیمروز، فتح‌المبین و نجف اعزامی از بندر بوشهر و یدک‌کش صبور ۱ نیز مربوط به بندر امام خمینی(ره) است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در این بازه زمانی دو فروند راهنمابر(شناورهای قیام ۲ و هادی۴)، سه فروند شناور تندرو جستجو و نجات شامل شناورهای ناجی ۱۵ و ۳ و ۱۶، ۲ فروند شناور‌های مولتی کت چند منظوره، مراد یک و دو و دو فروند شناور زباله‌روب صدف دو و سه در این مدت تعمیر و به‌آب‌اندازی شد.

پیش‌دار، از دیگر تعمیرات زیرآبی تجهیزات دریایی به سه فروند اسکله‌های شناور فلزی و بتنی شامل اسکله‌های فلزی شناور بندرگاه جاسک، لاوان و اسکله بتنی شناور بندر شهید حقانی اشاره کرد.

وی تعداد داک اضطراری در سرسره تعمیراتی بندر شهیدرجایی را نیز دو مورد اعلام کرد.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ