حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/06/03 | 2024/08/24

Logo

تداوم فعالیت سامانه کم‌فشار در هرمزگان
هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

تداوم فعالیت سامانه کم‌فشار در هرمزگان

طی روز جاری تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از سازمان هواشناسی هرمزگان؛ طی روز جاری تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

 طی امروز در مناطق دریایی افزایش سرعت باد جنوب شرقی به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد به‌ویژه در تنگه هرمز نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نزدیک به ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

در ساعات بعدازظهر موقتاً از سرعت باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس کاسته خواهد شد؛ اما تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان کماکان متلاطم خواهد بود. توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. 

 طی امروز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، پارسیان، مناطق مرتفع و مستعد مرکزی و برخی سواحل رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. 

 در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، احتمال تندباد لحظه‌ای، وقوع گردوغبار و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نیست.

  به لحاظ دمایی طی امروز و فردا، نوسانات یک تا دو درجه‌ای دما مورد انتظار است. اواسط هفته آینده افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از